Bugün Sevgililer Günü

Günün anlam ve önemine kısaca değinip işime bakacağım. Öncelikle bugünü yani sevgililer gününü kim buldu, niye buldu, amacı neydi falan bunlar üzerinde duralım. Kimin bulduğu aşikâr efenim, sevgili olmuş bir çiftin icadı olmalı. Amaçları neydi tam olarak emin değilim ama şu olabilir: “Bizim kadar mutlu olanlar bu günü hep kutlasınlar aşkım!” Olay bu. Sonra başka bir sevgili çift onlara özeniyor bezeniyor 14 Şubatı sevgililer günü niyetine kutluyor. Gel git döneminden sonra topluma yayılıyor bu olay, ver elini sevgililer günü işte… Her yıl birçok enteresan olayların yaşanmasına neden olan gün. Sevgilisi olmayanların isyanlara düştüğü gün bugün. Sevgilime ne alayım kafasını yaşayanların, mağazaların en çok para kazandığı günlerden biri bugün.


Şimdi kampüste yürürken bir grup erkeğin konuşmasına saniyeler içinde tanık oldum. İçlerinden birinin söylediği şuydu, tam yanından geçerken: “Ya ömürlük ya günlük olacak kanka” hemen kafamda bir değerlendirme yaptım. Günlük sevgiliyi direk eliyorum. Bunlara gerek yok. Ömürlük sevgili dediği şey ney? Mutlu bir evlilik mi? Her mutlu evliliğin altında sanki define var he. Ömür boyu mutlu kalabiliyorlar sanki, neden mutlu derler acaba? O çiftin hep mutlu yanlarını mı görürler ne yani? Bide bu sevgililer günü herkesi kapsıyor. Evlisinden, flörtüne, yaşlısından gencine… Hayır, kutlanmasın demiyorum ki ben. Öyle bir gün var he kutlayalım o zaman da demiyorum. Mecbur değiliz neticede. Ama neden kutlamadığımızda bize surat yaparlar. Bide bide, “benim için her gün sevgililer günü” diyen sevgiliye laf salatası yapasım var. Şöyle farklı bir hediye alayım uçuk şeyler yapayım diyenleri de anlamıyorum. O kadar masraf yapanlarında çözemiyorum. Neden her şeyin sadesini seviyorum onu biliyorum.


O değil de sevgilisi olmayan bugünden bir şey anlamaz. “Bizim için 14 Şubat yok” diyenlerin halini de anlayın. Ama şunu da şey yapın gençler, kimileri için (sevgilisi olsa dahi) kutlanacak değerde bir gün değil, gereksiz ve para israfının bir diğer yolu. Olaya maddi açıdan da bakılmalı bence. Saçma sahte pırlanta takıların fiyatlarıyla kaç aile geçimini sağlayabiliyor. Lan şimdi aklıma geldi, acaba bir genç sırf parası yok diye kimseden borç almak bile istemeyerek sevgililer gününde sevgilisine hediye alamadığı olmuş mudur? Bak böyle bir şeye sebebiyet verdiği için bugünden iyice soğurum arkadaş! Zaten sevgililerin ayrıldığı yoğun günlerden birisi bugün, o yüzden bir gıcıklığım var. Dikkat, yaram yok gocunmuyorum. Kimileri için aşklarının ikiye katlandığı ya da yeni aşkların başladığı gün bugün. Duygusal bir gün bide bugün... Düşünsenize ya, sevgilisini kaybetmiş birisi için ne lanet bir gündür. Bazı filmlerde bu tür sahneleri görmüşlüğümüz var, fena hallere düşüyor insan. Son olarak naçizane bir tavsiye: Sevgilim var diye havalanma, gelir sevgililer günü , gider aheste aheste.