Haber Spikerleri

Bu yazının çıkış noktası hiç şüphesiz ki, canlı yayında haber sunucularının başına gelen talihsiz olaylardır. Hem yaşanan bu olaylara göz atıp, hemde ekranlarda gördüğümüz haber sunucularını tanıyalım istedim. Ve onlar hakkında varsayımlarda bulunmak eğlenceli olabilir diye düşündüm.

Yakın zamandan başlamak gerekirse, dün gece şehit haberlerini sunduktan sonra açık kalan mikrofonun farkında olmadan şarkı söyleyen NTV haber spikeri Tuğba Algül. Videosunu izlemek için buyurun. Canlı yayın demek, bir nevi her şeye hazırlıklı olmanız anlamına gelmektedir. Gerek sunucu olun, gerekse konuk, hatta seyircilerin bile dikkatli olması gerekir bu tür yayınlarda. Tuğba Algül'ün söylediği şarkıyı anlayan var mı bilmiyorum ama biraz daha net ve gür sesle şarkı söylese, sesinin fena olup olmadığını anlayabiliriz. Tabii böyle üzücü bir haberin üstüne gelen bu hatayı örtmek kolay olmayacaktır. Yani, Tuğba Abla uzun süre akıllarda kalabilir demek bu.

NTV'nin eski haber spikerlerinden biri olan Banu Güven... Canlı yayını sürdürürken, reji tarafından yayının kesilmesi ne demek oluyor efenim? Bkz: Reji yayını kesti! Yayın akışının ana haber bültenine yetişmesi için, reji yayını erken kesti. Banu için gerçekten sinir edici bir an. Sen bana böyle yaparsan, bende yayını boykot ederim çıkmam bir hafta diyebilseydi keşke. NTV'nin sıcak ve alışılmış yüzlerinden biriydi de ayrıca, bence önemli bir ismi kaybetti NTV ama koymaz onlara dimi? Banu Güven şu sıralar bağımsız haberlerini sunduğu bir İnternet sitesinde çalışıyor. Site: www.banuguven.com

Peki, haber izlerken eğlenmek için sırf Flash TV'yi kanalını izleyen var mıdır? Mesela, Mustafa Yenigün Abinin şu gafından tutunda, Gökhan Taşkın'ın canlı yayında türban takması, ve yüzüne boya sürmesine kadar bir çok atraksiyon içeren haber bültenidir. Renkli bir kanal nihayetinde. Gökhan Abinin neden böyle yaptığını anlamak bence çokta güç değil. Keza yurt dışında bir kanalda soyunarak haber sunanları da gördük. Hangisinin daha fazla ilgi çekeceğinden ziyade ikisinin de amaçladığı ortak sonuca bakalım, reyting!

Kanal D'nin fenomen haber spikeri elbette Mehmet Ali Birand amcadır. "eee"leriyle bizlere tebessüm ettiren ve sürçü lisanlarıyla (ki bir kolaj hazırlanmış) evimizin vazgeçilmez spikeridir. Onu seviyoruz (her ne kadar sevmeyeni olsa da). Öğle arası haberlerin demirbaş ismi Şule Zeybek'in, hayatımda önemli bir yere sahip olduğunu iddia edebilirim. Öğlenleri okuldan dönüşte oturur izlerdim, yemek yerken. Bu kadının duruşu, sesi, yüzü, gözü beni kendine çekiyor. İş arkadaşlarını şu videoda sessizliğe davet ederken bile çok hoş değil mi? Diğer Kanal D haber sunucularını pek sevmiyorum, çokta dikkat etmiyorum onlara ama en azından Kanal D için alternatif haber spikeri olarak, rap müzik sanatçısı Ceza'ya ne dersiniz? Bir dinleyin.

Show TV'de çalıştığı süreç boyunca ilgiyle takip ettiğim kadın Defne Samyeli. Bu hallerini yeni gördüm daha, hiç fena değilsin ama sen bozma kendini olmaz mı Defne? A Haber'e geçtiğini biliyoruz işte o kanaldan görüntülerde burada. Erkek haber spikerlerinden en çok sevdiğim (o kadar açık konuştum ki) Ali Kırca'dır. ATV ekranlarında da öyleydi, Show TV'ye geldi daha da sevdim nedense. Hatırlanacak bir canlı yayın kazası yok galiba. Araştırdım baya ama yok yani buladım. Bulduklarım arasında, Ali Sami Yen'in yıkılma töreninde okuduğu duygu yüklü şiirdi. Sen Ali Sami Yen-din! Sadece şiir değil, şarkıda seslendirmişti Ali amca, "Ah Bir Ataş Ver" demişti.

Star TV'nin pek güzel haber sunucusu Nazlı Öztarhan'ın haber kolajını izleyin, sonra ne kadar güzel olduğu konusu hakkında konuşalım. En az Defne Samyeli kadar hoş ve düzgün bir diksiyona sahip, tabiri caizse her kanala bir tane lazım.

Fox TV'nin başarılı ana haber sunucusu Nazlı Tolga, geçen yılın "en iyi kadın spikeri" seçildi. Geleceği parlak olabilir ve tatlı da bir kadın. Başarılı olmasını isterim. Sakin yakınım falanmış gibi hissettim ama yok öyle bir şey. İyi birine benzettim. O kadar. Fox Ana Haber Jeneriği

***

Haber Sunucuları Üzerine Fikir Jimnastiği:

NTV spikerinin canlı yayında yaşadığı talihsiz olayın ardından şunu düşündüm; Haber sunduktan sonra ne yapıyor bu spikerler, o haber videosu yayınlanırken? Biri şarkı söylüyormuş mesela...

Birand amca eminim sıradaki haberin hazırlığını yapıyordur. Bir haberi de tek seferde okuyayım diye. Sayın Kırca, kameraman arkadaşıyla satranç oynuyordur belki. Gökhan Taşkın "acaba ne muziplik yapabilirim?" diye düşünüyor olabilir. Tuğba Algül sıradaki şarkısını seçmeye karar verirken Defne, bir sonraki program için giyeceği kıyafeti düşünüyordur. Esra Duygu Akgün, nasıl olsa güzelim, tatlıyım ekstra bir şey yapmaya gerek yok diyordur?

Son dönemlerde haberleri ayakta sunuyor bir kısım sunucular. Öylede güzel ama oturun yani, sorun değil. Uğur Dündar hakkında hiç konuşmadık biliyorsunuz değil mi? Bence o apayrı bir konu başlığı altında değerlendirilmeye layık olabilir.

Canlı Yayın vol.1 sonu.