Kadıköy - Kartal Metrosu

İstanbul'un insan ve trafik yükünü azaltacağına inanıldığı -en azından Anadolu yakası için- bu metro hattının bugün açılışı vardı. Malum açılışa başbakan dahil birçok açılışsever vatandaşın yanı sıra gazetecilerde katıldı. Naklen yayınlandı bile. Ben o saatlerde bir arkadaşımın yanına Galatasaray Üniversitesine gitmiştim. İlk defa girdiğim kampüsünün ağzını burnunu yerim! Böyle okul yok galiba başka? Beşiktaş iskelesinden, Kadıköy'e geçiyorsunuz, Kadıköy'deki Beşiktaş iskelesinde indikten sonra hemen dümdüz karşınıza bakın. Bakın bakalım ne var? Sol taraftan yukarı, sağ taraftan aşağı doğru akan bir merdiven göreceksiniz. Dileyenler kendi adımlarıyla iki yürüyen merdivenin arasında yer alan basamaklardan inebilir. Pek deneyen yoktu onu. Yürüyen merdivenlerden oturarak inenleri de gördüm. Hemen canım çekti. Bende oturdum, yani oturarak indim nasıl oluyor denemek gerek dedim. Zamanında ayağa kalkmazsanız baya yalpalıyor sizi, aman dikkat!

Yerin neredeyse 40-50 metre aşağısına üç yürüyen merdiven vasıtasıyla indikten sonra turnikelerden geçiyoruz -ki açılışta ve bayramda bedava olacak- neyse. "Serbest Geçiş" yazan turnikelerden geçtikten sonra sağa mı dönmeliyim sola mı diye tasalanmayın burası son durak, yani iki yolda Kartal'a kadar gider. Hemde 30 dakika içinde. Peki, dıştan pek inceleme şansımın olmadığı bu hızlı metronun iç dekoru hakkında neler söyleyebilirim sizce? Arkadaşlar öncelikle şu fotoğrafı çekme ihtiyacı duydum. Bu koltuk renkleri, bizim evin koltuk takımına çok benziyor. Ne bileyim kendimi evimde hissettirdi neredeyse. Evdeki kadar rahat değil ama ona göre. Belkide temel amaç budur? "Hızlı metro hattı! evinizdeki kadar rahat koltuklarıyla" falan diye de bir reklam sloganları olabilir. Hani bir yerde yazdıysa/yazıyorsa ben görmedim. Teknik donanımı şuan için en iyi seviyede olan vagonlara sahip olduğunu da okumuştum.

Bu raylı sisteme bağlı araçların içindeki klimalar canavar gibi çalışıyor. Yemin ediyorum yazın bu sıcağında üşütüyor beni ve hasta dahi olabilirim bunun yüzünden. 22 Ağustosa kadar da hasta olmamam lazım ama ben olurum, sırf olmamam gerektiği için olurum. Yerin o kadar dibinde bu kadar serin ve rutubetli hava daraltıyor insanı. Taksim-Hacıosman metro hattı gibi tıpkı... Zaten aralarındaki tek fark şu olabilir: Kadıköy-Kartal metrosu gerçekten baya hızı geldi bana. Geçtiği 15 durak falan var birazdan sayacağım onları. Anons sesi de oldukça yüksek çıkıyor, bu iyi.

3.1 milyarlık finansman ve 22 kilometrelik bu hattın durakları şu sırayla ilerliyor: Kadıköy, Ayrılıkçeşme, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Maltepe, Huzurevi, Gülsuyu, Esenkent, Hastane/Adliye, Soğanlık, Kartal.

Projenin devamı gelecek gibi. Sabiha Gökçen Hava limanına kadar yolu var. Kısa bir not olarak iliştireyim: Bu bir belediye çalışması olarak tarihe geçti. İyi paraya iyi proje. Marmaray'da yolda geliyor. 2020'de bizim olursa, tamam! Bu arada Kadıköy-Kartal -şimdilik- hattının diğer adı Anadoluray olarak da geçer.


Kadıköy-Kartal (Anadoluray) 17 Ağustos 2012 tarihinde açıldı. Açıldığı gün denendi.