Modern Tartışma Örneği

Televizyon ve televizyonculuğun Türkiye'deki en modern tartışma örneklerinden birini Fatih Altaylı'nın sunduğu programda yaşadık. Bilindiği üzere Levent Kırca ile muazzam bir tartışma seviyesine imza attılar. Ne programı terk eden oldu nede programı süresinden önce kapatan oldu. Ne de küfür vardı. Taraflar olağanca saygınlığı ve ağırlığıyla birbirlerini alt etmeye gayret gösterdi. Ev sahibi konumunda Fatih Bey, konuk sandalyesinde ise Levent Bey yer alıyordu. Zor bir maç izleyicisinden habersiz başlamıştı. Kimi izleyici ateşle barutun yanyana geldiğinin farkındaydı. Kimisiyse var olan sakinliğiyle "bakalım ne olacak" diyordu. Tribünlerin beklediği olmuştu gergin geçen dakikaların hazzı kalmıştı belkide seyircilerde. Devamı gelmeli miydi yoksa modern tartışmanın "artık tamam bu kadar dayanabilirim" dediği yerde mi bitti bilinmez ama güzel olan şu ki, kişiler kendilerinin ne olduklarını biliyorlar. Bahsi geçen tartışmanın diyaloglarına şöyle bir göz attığımızda göreceğiz ki, arkası sağlam itiraflar ve onayları yer almaktadır.

Fatih Altaylı: Ben salak mıyım?
Levent Kırca: Salaksın…
Fatih Altaylı: Tabi salağım…
Levent Kırca: Demin de “ben yalaka mıyım” dedin…
Fatih Altaylı: “Yalakayım” dedim.

Şimdi Fatih Bey siz bunları söylerseniz biz ne yaparız? Sen doğruya doğru dedin de biz mi yanlış dedik? Buyurun efendim devamını dilerseniz kendiniz dinleyiniz.


Bazende şöyle düşünmemek elde değil, hani televizyon dünyası diye bir şey var diye diyorum. Fatih Bey, Levent Beyi konuk etmek istedi, "gel" dedi Levent Beye sizinle bir program yapalım Teke Tek'te sen bana salla ben sana. Hafif reytinge ihtiyacımız var şu sıralarda gözümüzü seni kestirdim. 40 küsur yıllık oyuncusunuz bizi mahcup etmezsiniz. Levent Bey kabul etmiş ve oyunculuğunu abartmış diye de düşünmedik değil.

Peki, Silivri'deki gazetecilerin hiç birini mi tanımıyordu Fatih Bey? Gerçekten tanımıyor olabilir evet, milyon tane insan var binlerce gazeteci. Mesleki ahlak belki burada devreye girebilirdi. Haksızlığa baş kaldırışlar tanıdıklar vasıtasıyla olsaydı... Galiba hiçbirimiz Adem'den Havva'dan değiliz. He bide o sıralarda şeytan peydah olmuştu onun soyuda devam ediyor, devam ediyor olmalı...