Ölümlü Dünya Film Eleştirisi

Komedinin aksiyonla harmanlanmış halini izlemek isteyenler için yılın en iyi filmi tanısını yapabiliriz. Çıtayı alçak bulanlar için "son zamanların" en iyi komedisi "Ölümlü Dünya" ile sinemalarda. Komedi, Türk sinemasında gişeden boş dönmüyor olsa da yenilikçilikten uzak tavrıyla izleyenleri pekte tatmin etmiyor. Gaz çıkartan adama gülen kitlenin dışarıda tuvaletini yapamayan adama gülmemesi komedinin kendi içinde yaşadığı bir ironi olsa gerek. Fakat bütün filmi birkaç sekansa indirgeyip eleştiremeyiz öyle değil mi?

Filmden önce değil, filmi izledikten sonra, filme gidenlerin yazdıkları yorumlara üstünkörü bakıp genel bir yorum ortalaması yapmaya çalışıyorum. Fakat bu bilgisizliğe ve tahammülsüzlüğe dayanamıyorum. Bir filme "vakit kaybı" yorumunu yapabilen her kimse, o kişi sinemadan zerre anlamayan kişidir. Gerçek sinema takipçileri yapılan bu içi boş yorumlara elbette pabuç bırakmayacaktır. 

Sıradan olandan sıyrılıp birkaç tık farklı olanı seyretmek, izleyiciyi biraz afallatmış görünüyor. Beğenenler tam beğeniyor, hoşuna gitmeyenler vasat deyip geçiyor. Leyla ile Mecnun'dan bildiğimiz, ilk filmi "Limonata'dan sonra ikinci kez yönetmenlik koltuğuna oturan Ali Atay, komediye biraz aksiyon, biraz aile bağı yerleştiriyor. Absürt komedinin de ekmeğini sofraya ilave ediyor. Ortaya çıkan sonuç bizce şahane...

Senaryo ekibinde Ali Atay, Aziz Kedi, Feyyaz Yiğit Çakmak, Volkan Sümbül ve Ali Demirel bulunuyor. İddialı bir takım olmuşlar ki, bu takım galip gelmesini de bildi. Film müziklerine de ayrıca değinmek isterim çünkü her biri diğerinden daha güzeldi. Murat Çekem, Ozan Tügen ve Deniz Doğançay'a selam olsun.

Haydarpaşa Tren Garı'nda lokanta işleten sıradan bir ailenin seri katil olarak devam etmeleri, güzel şeylerin habercisiydi. Ailenin babası rolünü üstlenen Ahmet Mümtaz Taylan'ın bu filmde oyunculuk yapmasına hiç gerek kalmamış, kendisi günlük hayatından replikleriyle misafir olmuş gibi. Olağanüstü sade ve samimiydi. Alper Kul'un akılda kalıcı sahneleri film çıkışı konuşulmaya devam ediyordu. Çocuklardan Feyyaz Yiğit Çakmak ve Doğu Demirkol, filmin komedi tetiğini çeken ikili oldular. Ailenin diğer çocuğu -kardeşlerine nazaran daha aklı başında olan Sarp Apak, İrem Sak ile komedinin içinde aşklarını yaşamaya çalışan ikili olarak izlendi. Sarp Apak için şunu eklemek gerekebilir; Küfrün dozu ayarlanmayınca yan etki yapabiliyor. Kulağı tırmalayan yerler olmuş, bizce ziyanı yok ama az olunca öz oluyor tabii.

Sıradanlıktan uzak, absürt komediye ilgili izleyicilerin havada kapacağız filmdir. Filmden çıktıktan sonra başa sarıp tekrar izleme mutluluğu veren filmdir. Tavsiye edenleri dikkate alman gerekir. Keyifli izlemeler.