Dans Ettiren Araçlar

Başlığı okuduğunuzda aklınıza ilk ne geldi? Araç dediğim nesnenin ne olduğu ilk anda çözebilen var mıdır? Bu başlığı ve içeriğini tasarlarken 24 saati baz alırsak 4 saatlik bir uykuyla düşündüm. Ve hala uyumadım -Uyuduktan sonra okuduğumda; "yazmıştım" demiş oluyorum- bakalım nasıl bir sonuç ortaya çıkacak.
Şu yaşımda sayısız yolculuk yaptım. Hemen hemen tüm ulaşım araçlarını kullandım uçak hariç ama... Daha kısmet olmadı :) En sık kullandıklarım hakkında bir şeyler karalamaya karar verdim. Yolculuk etmeyi severim, genelde ayakta kalan yolcu sınıfından olurum. Nitekim ayakta ve kapı önlerinde yolculuk etmeyi alışkanlık haline getirmiş ve benimsemişimdir.
İlk olarak tramvayı ele alıyorum... Tramvayda ayakta yolculuk etmek çok sakince görünür adet bir balet bir balerin kadar ince hareketler yaparsın. Bedenin bir sağa bir solo arada çapraz ve ileri geri sallanırken kendini sahnede hayal etmen işten bile değildir. Ne yazık ki balet olmayı hiç istememiştim :) Geçelim...
İETT Otobüsleri... En çok zaman geçirdiğim toplu taşıma aracıdır. En sevdiğim hat 110 Kadıköy-Taksim ve 500A Edirnekapı-Kadıköy sık kullandığım için seviyorum yoksa özel bir ilişkimiz yoktur. Bu ve bu tür otobüslerde seyahat etmek, özellikle ayakta oldukça zordur. Hayatta kalma, pardon ayakta kalma mücadelesi verirsin apaçık. Ortadaki geniş koridorun sol yanındaki cama kafanı yaslayıp, sarı renkteki demirlerine tutunmak, kulağında herhangi bir müziğin tınlaması ve otobüs şoförü müthiş kombinasyon sonucu ortaya çıkan dansın adı, "otobüs dansı" olur dimi? İstediğin tüm ayak figürlerini dilediğince yapabilirsin. İnanılmaz zevk verir sana. Çalkalanan otobüsün sana eşlik ettiğini de hesaba katarsak dostum, "sen bir otobüs starısın"
Hızlı ve öfkesiz araç metrobüs... En çok bu ulaşım aracını seviyorum. Aramıza sonradan katılmasına rağmen müthiş bir performans sergileyerek listelerde bir numaraya ulaştı. Bu araçta dans etmenin adı bildiğiniz "Rock'n Roll Dansı"dır efendim! Kulaklığında ki sesi sonuna kadar aç, davul seslerini sağ ayağınla destekle ve bir elinle tutunurken diğer boş kalan elinle de gitar çal! Harikasın! Çok büyük haz duyarım metrobüsün bu özelliğinden. Kafa sallama figürleri oldukça doğaldır ve eşi de yoktur zannımca.
Unutmadan birde su üstünde yüzen araçlar var tekne ve vapurlar... Onların en sevilesi anları demir atarken ve halatı çözerkendir. Uyumak için ideal bir ortama sahip olduğunu düşünmüyorum çok sesi var... "Vapur Dansı" geleneksel folklor ekibine benzer. Sabit hızla giderken birden dalgaları yerinden zıplatır ve hareketlenmeye başlar. Fazla rüzgarlıdır üst katları. Üst katta Tekno Dansı yapabilirsiniz galiba? Ben pek denemedim.
Diğer ulaşım araçları ise bilindik halk oyunları senfonisi tadı verir. Ha sık kullanmasam da şu minibüslerin hakkını vermek gerek. Adama hip-hop dansını bedava öğreten ve gideceğiniz yere kadar bırakan kaç araç var?
İlerleyen günlerde belki yazıyı tekrar düzenleyebilirim. İlerleyen günler dediysem, yıllarda olabilir. Marmarayı çok merak ediyorum ve delice kullanmak istiyorum. Deniz üstünden yolculuk etmek kadar zevkli midir acaba, suyun altında olmak?