WAM ile Klasik Müzik

Evet insanlar! Konumuz "klasik müzik" eminim hiç biriniz sevmeye bile çalışmamışsınızdır. "Havaya Uçuran Müzik" kitabını işiten var mı? İşitmekte yetmez ki okumak gerek. Okuyanınız var mı? Ne!? sadece ben mi okumuşum? Tamam bi'şeyler anlatmamın vaktidir an itibariyle...
"Eğlenceli Bilgi" kapsamında bize bi'şeyler öğretme çabasında olan bir serinin tek adet kitabıdır "Havaya Uçuran Müzik" kitabın konuları değişiyor. Bazı yerlerinde Rock'n Roll'un tarihini, nasıl ortaya çıktığını anlatıyor. Bazı yerlerinde klasik müzikten söz ediyor Mozart (WAM), Beethoven gibi. Hatta Thomas Edison bile var olayda :), enstrümanları da gözden uzağa koymamış Michael Cox (yazar).
Okudukça sevmedim, daha önceden de ilgim vardı klasik müziğe, aslında operacı olmak istiyorum ben :) Kitapta WAM'dan bahsedilen bölüm ilgimi öylesine çekti ki, "vay anassını!!!" yaptım okurken. Mozart'tan bir adet daha gelemeyecekmiş dünyaya. Gelmesinde zaten babalar! Beethoven, Mozart hakkında iyi şeyler söylemiş, Mozart'ta Beethoven'a (ama ikisinden biri kesin söylemişti yani)
626 parçaya sahip Mozart. Söylemesi ayıp geçenlerde tüm parçalarını (626 adet) bilgisayara hoplatmak istedim. Tam "download" yapıyordum ki; O ne öyle! 44GB + Flac bide upss! ne zaman inecek ki o? Vazgeçtim, ama bi'şeyler yapmam gerekirdi, buldum! Very Best Of Mozart... 100 parçalık koleksiyonu indirmeye karar verdim. "Downloading..."
Flac formatından Mp3 formatına çevirip en sevdiğim müzik çalar olan Winamp'ta (Black Thema) dinlemeye başladım. Tam tamına 69 dakika 18 saniyelik bir serüven başlamış bulunuyordu kulaklarımda...
Huzur verici be abi! Dinlerken bırak kendini kurumuş bataklığa... Hüzün kokan soruların cevap bulamadığı, yeryüzüyle gökyüzünün ortasına... Bırak ellerini sallansın sandalyeden aşağıya, kafanı bük sağına/soluna, göz kapaklarını incecik bir boşluk kalana kadar kapat... Yapıyorsun di mi? Şu an yapmayınız efenim, etkili olmaz, önce oku burayı oku... Fon müziğiniz Mozart'ın 5.Senfonisi olsun lütfen...
Temiz bir kalbe sahip olduğunuzu düşünün -öyle olmadığı aşikardır da- her şey güzel olacakmış havası verin, kısacası gazlayınız kendinizi umutluluğa çevirin yüzünüzü... Mis... Oluyor... Evet, sonuç olarak iyi bir performans gösterdiniz sizi kutlarım.
Arada böyle yapalım ki kendimizi rahatlatalım... He "bile bile kendimi niye kandırayım" mı dedin? Öyle mi dedin? Bakınız insan, bu melodiler gerçek hayattan alıntıdır, burada yaşanan her şey gerçek ve yaşanılmış hikayelerden üretilmiştir. Sende gerçekten gerçek isen, gerçekten etkilenmiş olmalısın, ve bu başka bir senfoniyi dinleyene kadar kalıcı bir ruh halinin başlangıcı olarak kabul edilmektedir.
İstersen inanma, ben inandığım gibi yaşıyorum...