Harry Potter ve Felsefe Taşı - Neler Öğretti?

            Önyargı iyi değil değil. Bendeki pek önyargı gibi değil ama vardı yine az buçuk. Birkaç kez filmi izlemem için arkadaşlardan teklif geldi, sonunda dayanamadım izledim. Çünkü merak bile etmeye başlamıştım. İzledim, kurtuldum derken, bütün seriyi izlemeye karar vermiştim zaten :)

            Film beklediğimden iyiydi. Harry’nin bu kadar tatlı bir tip olduğunu düşünmemiştim zaten 11 yaşındaydı o zamanlar. Efendi biri gözüm tuttu, büyüyünce değişmez umarım eheh. Genelde bilimkurgu sevmem ama sıcak geldi film, belki de Hermione Granger etkili olmuştur.

            Üvey ailelerin çoğu kötü oluyor lan. Filmlerde hep böyle yansıtıldığından değil, normalde de öyle. Harry’nin durumu da aynıydı. Üzüldüm kerata için ama çabuk kurtuldu galiba. Bide adama 11 yıl yalan söylemişler annen baban trafik kazasında ölmüş diye. Ayıp yahu… Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okuluna gitmekle iyi yapmışsın arkadaş.

            Okulda katı kuralları öğretmenler varmış öyle gördüm. Severus Snape en sevdiğim hoca oldu. Kadın hoca vardı ama onu sevmedim puan veriyor alıyor nereye kadar ya? Eheh “sana puanım 9 kanka” tamam. Okul dediğim yer tekin yer değil beyler, içinde cinler, periler, üç kafalı köpekler falan aman deyim yalnız gitmeyin kaparlar adamı. Merdivenlerde bir garip durmadan şekil değiştiriyorlar. Sonra okulun bir takımı var. Harry, Gryffindor takımının top toplayıcısı mıydı neydi :) Takımda başarılı oluyor böyle artistleşmeler falan. Zaten adam doğduktan sonra tüm okul onu tanıyormuş. Anne ve babasından ötürü.

            Aşk konusunun geçmediği bir film izlemenin mutluluğunu yaşarken öte yandan bilimkurgu izlediğim ya da izleyebildiğim için mutluyum. Ama başla şey hissettim , Harry ile Hermione arasında bişeyler olacak sandım ama bu filmde olmadı hem daha küçüklermiş. İleriki filmlerde bişeyler olabilir. İzleyelim görelim.

            Şimdi herkes bu filmi izlemiş biliyor, ben on yıl geçtikten sonra izliyorum ya, her şey bana daha sıcak geliyor, ne güzel duygu ya. Çabuk tüketmiyorum filmi bakınız. Bide Hagrid iyi biri ya. Çok yardımı dokunacak bizim ufaklığa. Sonuç olarak memnun kaldığım bir yapımdı, normal galiba çünkü baya beğeneni var. Filmden ne öğrendin kısmına ne yazabilirim diye düşünüyordum ki şöyle bir şey yapalım;
            “Kült filmleri izlemek gerekir.”