Harry Potter ve Sırlar Odası - Neler Öğretti?


Ah şu klişe mutlu sonlar… Gözlerim sulanıyor sizi görünce. Hatta filmin sonunda koskoca adam Hegrid’ı bile ağlattınız yahu. Ayıptır beyler. Potter büyü abi sende, daha heyecanlı maceralar bekliyorum senden, lütfen… Hermione uuu bebeğim, seni bu film biraz az mı gördüm? Ayrıca o kedili halinde çok tatlıydı eheh. Ron böyle devam et kanka, iyi gidiyorsun.

                İlk filme nazaran biraz daha sakin geçti sanki? Her filmi kendi içinde değerlendirmek gerek aslında, Potter ve saz arkadaşları başka bir deyişle üç kafadar bu kez “Sırlar Odası” diye bir odanın girişini bulmaya, o kapıyı kimin açabildiğini ve açtıktan sonra nelerle karşılaşacağını bilmiyorlardı, hepsini öğrendiler mis oldu. Öğrenene kadar, kavgalar mı olmadı, yaralanmalar mı olmadı, kovalamacalar mı olmadı, iftiralar mı olmadı baya hareketliydi yinede. Albus Dumbledore çok klas adam. O saç sakal bende olacak vallaha tüm okulun kadın hocalarını yoldan çıkarmıştım moruk. Kız öğrencilerde çerez hani. Aslında profesör Snape’ta yakışıklı adam lan, gizemli hani ilgi çekici kadınlar bu tip erkeklerden hoşlanmazlar mı? Aşk konuları yoktu yine, iyi böyle iyi.

                Filmde şey vardı ya, uçan araba. Günüme uyarladım ben bu olayı, çok iyi durdu ama yine de çözüm olmadı İstanbul trafiğine. Eğer uçan arabalar olsaydı, bu sefer hava trafiği olurdu abi. Olurdu yani. Burası İstanbul nihayetinde. Bir sergiye gitmiştim, serginin adını tam hatırlamıyorum fakat o sergide Harry Potter’ın uçan arabasını görmüştüm öyle hatırlıyorum böyle kırmızı renkte falan. Eheh gerçekten uçuyor sanmıştım o zamanlar.

                Hermione, bir ara taş oldu. Lan zaten minikliği bile taş gibi ama gerçekten taş oldu kız. Korktum ya ölecek diye. Neyse ki bilmem ne otu falan buldular iyileştirdiler. Anlaşılan Lord Vandemort’tan çok çekeceğiz beyler, iki filmdir kötü adamı oynuyor. Bu saatten sonra iyiye dönmez gibi? Hegrid’in arkadaşları var ya, alayı kendine Müslüman (!) Harry’nin en ilgi çekici, zeki hareketi bence şeydi, o günlüğü parçalaması sonucu Tom’un yok olması.

                Ha bide Dobby var namı diğer “ev cini” amanda yesinler, konuşmaları falan sempatik ama tip olarak beş para etmez ha. Malfoy sülalesinin emrinde çalışmasına karşın neden Harry’nin hayatını kurtarmaya çalıştığını çözmüş değilim. Ama bundan sonra bay Potter’in emrinde çalışacakmış :) Bide orada hayvanlara bile Bay-Bayan diye hitap ediliyor, örnek alalım.

                Filmden ne anladım mevzusuna geldiğimizde biraz sıkıntı çekiyoruz gibi görünsem de aslında film çok şey anlatıyor havasına girmeyeceğim; Anlatılan: Dobby gibi başkalarının hayatını kurtarmaya çalışma abi sonunda azar işitebilirsin, nitekim herkes kendine bu devirde. Bide şu Potter Ailesi’ne kıl olmaya başladım hani amca, yenge, kuzen falan tiplere bak gözünü seveyim. Kanka 12 yaşında ki çocuğun yaptığı işlere bakınca, bir an yaşımdan utandım ama bizim burada işler böyle yürüyor hani. Yok ki cadılar, büyücüler okulu gidelim? Eheh büyü var ama inandım. Ha bide seni seviyorum Hermione Granger kalp sana.