Uyuya Kalmak

     Harbiden uyumanın yeri yok arkadaş, biraz hayal gücümü çalıştırarak “nerede uyuya kalınır” diye düşünmeye başladım. Doğaçlama gelişecek bir yazıyı okumaya hazır olduğunu da düşünmek isterim. Başlıyoruz…

     Basit başlayalım… Yatakta uyuya kalmak mesela? Bu çoğumuzun başına gelmiştir ve uyuya kalmanın en güzel yerlerinden biridir. Yumuşak ve rahat ve sıcak bir yer. Bide istemden uyumak, uykuların en güzellerindendir. Yastık sefası yapanlardan mısın? Gerçi ben yastıksız yatabiliyorum ama yorgansız falan asla uyku girmez gözüme.

     Yolculuk esnasında uyuya kalmak: Genelde otobüs yolculuklarında olur bu. Hele ki uzun yol giderken. Şehir içi otobüslerinde uyuya kalmanın cezası büyük oluyor abi. İneceğin durağı geçiyorsun, büyük caddeye giriyorsun karı yola geçecek geçit yok, mecbur bir sonraki bir sonraki durakta ineceksiniz. Geçenlerde tramvayda uyudum, uyuya kaldım daha doğrusu. Son durakta inecektim zaten. Tramvay son durağa gelmiş falan herkes inmiş. Beni uyandıran istasyon görevlisiydi. İşte o an sevgilimin olmadığına çok üzüldüm ama geçti hemen :) Vapurda uyumayı daha başaramadım çünkü o denizi izlemek baya güzel duygu yahu!

     Resmi kurumlarda uyuya kalmakta kötüdür. Sıra beklerken gözlerin sönüyor ve gözlerini açtığında sıran geçmiş, uf ne kötü. Hastane ortamlarında hele ki çok sıkıcı zaten oralar. İçkiliyken lavaboda uyuya kalan adam gördüm, fotoğraflarda tabi. Sonra banyo yaparken küvette uyumak? Kaldırım kenarında otururken arkadaşının omzunda uyuya kalmak, sevgilinin kollarında uyuya kalmak, tren raylarında sabahlamak, tv karşısında uyuya kalmak, mutfakta yemek yaparken tezgahta uyuklamak, birini uyandırmak için beklerken uyuya kalmak, uçakta uyuya kalmanın zevkli olduğunu duydum?

    Uyumak güzeldir. Fazla uykunun zararlı olduğunu düşünüyorum bende, Ömründen vakit kaybı gibi geliyor nedense. Ama bir standarda bağlamak gerek uyku saatlerini. Uykucu olarak adım çıkmıştır fakat bir zamanlar öyleydim :)