Bugün Ne Giysem? (Eleştiri)

Hiçbir şey giymeyin de öyle çıkın podyuma, o zaman eleştirecek bir şeyde bulamazlar. Beğenirler her yanınızı yeminle. Arkadaş ilk kez bu kadar uzun süre izledim ve konuşmadan duramadım. Size söz veriyorum tamamen objektif bir eleştiri yapacağım. Bir an emin olamadım ama dur bakalım bir başlayalım konuşmaya. Programın belli bir formatı var, Türk televizyonlarında ilk kez uygulanıyor sanırım? Orada üç tane moda eleştirmeni mi desem, (ne desem bilemedim işte) onlara benzer şahıslar var. Tek tek ele alacağım onları da, ama onların ele aldıkları türden değil. Güzelim gencecik kızlar bir hevestir, ya da kendilerine öz güvendir tam kanıya varamadım ama çıkıveriyorlar ekrana. Tamam, güzelsin ama bunu herkese kanıtlamana gerek var mı? Cidden çok güzel kızlar çıkıyor. Yedikleri fırçalara, hakaretlere ben üzüldüm. Gerçeği söylemek gerekirse, güzel olmasına rağmen kötü giyinenlerde vardı.

Kadınlara öncelik verelim, ilk eleştireceğim eleştirmen Ivana Sert! Öncelikle bozuk Türkçesiyle dikkat çekiyor ve program esnasında yapılan kolajlarda gördüm ki pekte şık giyinmiyor. Yarışmacılara yorum yaparken çıkardığı o garipsenecek seslerin anlamını çözmüş değilim. “uf seni çok beğendim!” tepkisi mi, yoksa “Uf çok rüküşsün bebeğim.” Söylemimi? Anlamak için bir sonraki cümlesini dikkatle dinlemek gerekiyor. Genel bir durum ama özellikle Ivana Hanım, kızlarımızı hiç beğenmiyor, ne iş? Mutlaka bir terslik, bir pislik bulacak yani. Buradan Ivana’ya mesajım var: Önce aynaya bak, “ben buyum!” de ve o pamuklu koltuğuna otur, adamakıllı yorum yap. Öpüyorum bebeğim.

Uğurkan Erez! Böyle ufak tefek boylarında ve kanaatimce sapıksal yönü fazlaca olan moda eleştirmeni sıfatıyla ortalıkta dolaşan yaşını başını almış abimiz. Yaptığı yorumlara mutlaka dikkat ederseniz bir şey yakalarsınız. Onlardan biri: “Arkadaşıma katılmak istiyorum” cümlesini defalarca tekrar eder ve şunları da “Renk uyumu, konbinlemek (ne demekse), hadi şuranın hatırına evet diyorum” gibi gibi şeyler. Podyumda direk yutmuş gibi duran tatlı kızlarımızla yakın temas kurmayı seviyor. Hatta şahit olduğum bir görüntüde, kızcağızımızın eteğini yukarı kıvırıyordu. “Şöyle bir dön, görelim bakalım” derken içi fesat olanlar yanlış anlar, bildiğin kızı süzüyor ve “aauuu, vuaa, huhuu” gibi sesler çıkartarak etkilenmiş olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Sanırım onu yatağında hayal ediyor o anlarda. İyimse bir jüri üyesi olduğundan şüpheliyim.

Programın sunucusu mudur nedir tam karar veremedim de, anons falan da yapıyor arada, tam olarak neycisin abi sen? Evet, Hakan Akkaya! İşinin uzmanı gibi, fazla sivri dilli, azarlamayı da seviyor bence, hafif zekâ problemi var sanırım. Giyim tarzı berbat, (tamamen onun deyimini kullandım) berbat yani söylenecek şey yok. Gülüşünce kocaman bir küçümseme egosu yatıyor, “Şu karşıki dağları ben yarattım gülüm” der gibi. İtici ve çakma eleştirmen. Ayrıca yalaka. Jüri üyeleri aralarında kahkaha atarak konuşuyor falan yarışmacıya da utanmadan “sen bekle biz konuşuyoruz” diyor ya. Ukala!

Hadi onların keyfi yerinde, oturdukları yerden laf yapıyorlar. Siz hangi akla hizmet oraya çıkıyorsunuz güzel kızlar? 100 bin TL önemli para ama onca hakareti yedikten sonra, bizlere rezil edildikten sonra bilemiyorum yani, estetik ameliyatı yapmaya kalkışmayın o parayla? Bide ne var biliyor musun? Azarı ye, ye, ye ama çıtını çıkarama. Vay anasını ya! Sanmıyorum ya, oraya çıkan kızların yarısından çoğu gaza getirilerek çıkartılıyor. Kendi kararları değil bence. Bir gün ağlayarak inecek oradan biri o olacak yani. Dikkatimi çeken şeylerde oldu. Böyle vermiş dekolteyi, vermiş dekolteyi, giymiş miniyi çıkmış ekrana, jürinin önüne. Sanıyorum ki programın amacı vücut beğenmece değil dimi? Lütfen gençler, madem programa çıkıyorsunuz kendinize yakışan kıyafetleri giyin, abartıya kaçmayın. Bugün ne giysem lan acaba?