Alışa Veriş

Son bir haftadır kat ettiğim yol miktarını neredeyse iki yada üç haftada yürüdüğümü söyleyebilirim. Çünkü kampüs dışına pek çıkmışlığım yoktur. Derken havaların ısınmasıyla kampüs dışı aktivitelerimiz hız kazanmaya başladı. Hani alışverişe gideceğimiz belli, yanıma para alayım dedim. Cüzi bir miktar para çektim ve devam ettik. Falanca mağazaya gidiverdik, marketinde dolaşmaya başladık, ilk amaç parfüm almaktı, kokuları dene dene güzel bir şey bulamadık. Tıraş sonrası kolonya aldım. Kokusu güzeldi ama keşke almasaydım dedim yani o fiyatı görünce… Sırf parfüm satan bir mağazaya girdik, bir koku beğendik hadi koklayalım diye üzerimize sıktık, beğendik. Fiyatı sorduk, mağazanın çıkışını aradık. Giyim mağazalarında pekte güzel şeyler yoktu. Daha mevsimi gelmediği için tişört bulmakta zorlandık. Bulduklarımızda saçma sapan desenli şeyler. Genelde “İstanbul” simgeli penyeler dikkat çekiciydi. Zaten o kadar gördükten sonra bir tane almamak ayıp olurdu. Teknoloji mağazalarına da uğradık… Fiyatlar hep mi pahalı olur? Harici harddisk alasım var şu sıralar, fiyatlara baktık, tahmin ettiğimin iki katı fiyatı çıktı efendim! Bir saatimizi orada harcadıktan sonra Kapalıyol’a gittik. Orada bir spor mağazasına girdik, güzel şeyler vardı açıkçası ama yine pahalı geldi bana. Açık konuşmak gerekirse altı ayda bir alışveriş yapan biri olduğum için hatta daha fazla süre aralığında, o yüzden fiyatlara uzak kalıyorum ya. Belki de bundan pahalı geliyordur? Ufak bir parfümcü dükkanına girdik, dükkandaki hanım ablayı baya uğraştırdık, güldük ama sonunda istediğim kokuyu bulamasam da, lanet olsun ki bir tane parfüm alabildim sonunda. Orta seviyeli bir fiyat, pahalı değil yani. Annem olmadan alışveriş yapamıyorum gibi hissettim kendimi bugün.

Alışveriş ciddi anlamda sıkıcı ya da tam aksi eğlenceli gelebiliyor, bu fikir kişiye göre değişiyor. Ben sıkılmıyorum onu fark ettim. Yeni şeyler alma fikri oldukça cazip geliyor, bide fiyat konusunda kendimle çelişmesem tam alışveriş canavarı olacak potansiyelim var. Kredi kartı kullanmaya başladığımda o canavar ortaya çıkmaz umarım. He, alışveriş için iyi bir arkadaş olabilirim. Fikir alışverişi içinde yardımcı olabilirim galiba. Modadan anlamam ama sade gösterişsiz giyinmeyi severim. Sevdirebilirim? Kadınların alışveriş teorilerinde eğer elinde siyah bir spor ayakkabı varsa, alacağın ikinci spor ayakkabısı farklı renk olmalı. Değişik değişik giymek için. Bende öyle değil işte, tek renk giyiniyorum neredeyse. Sadelik güzeldir. Duyduklarıma göre bu senenin modası gri renkmiş. Öyle duydum işte…