Şehirler Arası Yolculuk

Uzun mesafeli yolculuklardan hoşlanan biri olarak, uçak yerine otobüs kullananlardan biriyim. Uçaklar elbette zaman tasarrufu için birebir fakat hiçbir yere acelem yok. Otobüsün bir güzelliği var. Zaten uçaktan neyi eksik ki? Uçak havadan, biz karadan gidiyoruz. Hem uzun mesafeli yolculuklar hele ki cam kenarındaysan oturup kendinle konuşabiliyorsun. Kulaklıkla müzik dinlemenin verdiği hazı uçakta bulamayız. Hele o mola anları! Mola verilen yerler hep soğuktur, yazın bile soğuktur. Onu hiç anlamıyorum ben. Gece yolculuklarında karamsarlığın dibine vurabiliyoruz çünkü her yer kapkaranlık, arada tek tük ışıklar var ama neye yarar. Gündüz yolculukları çok zevkli ama o dağların bağların arasından geçmek, güneşi ensende hissetmek güzel. Ön koltuklardan birinde oturuyorsan önünde kocaman bir manzara oluşuveriyor. Benim tercihim genelde orta sıralardaki koltuklar, yirmili sayılar işte. Ben birkaç firmada gördüm dokunmatik ekranları olan koltukları var. İnternete bile girebiliyorsun o ekrandan. Film arşivleri hep kötü olur ama ona da bir çare getirilse iyi olur. Bide şu televizyon yayınlarının arttırılmasını rica ediyorum. Çekmeyen radyo kanallarından sağır olacağımı düşünebilirim o karınca sesleri falan. Müzik zevkleri de fena sayılmaz hani… Oyun bölümüne hiç bakmadım.

On bir saatlik Antalya-İstanbul yolculuğunun henüz dörte biri tamamlanmışken izlenimlerim bu yönde. Firma adı vermemde bir sakınca yoktur dimi? İlk defa Pamukkale Seyehat ile yolculuk yapıyorum. Muavinleri diğer firmalara göre daha iyi bence. Bol bol ikramda bulundular sağ olsunlar. Bide son durağa gidene kadar yanımda ki koltuk sahibi ikidir değişiyor. Kimi Isparta’da kimi Afyon’da iniyor. En son binen zaten mecbur İstanbullu… işin kötüsü de şu ya; Uzun yolculuğun dezavantajlarından biri otobüsten indikten sonra ağrılar hissetmen vücudunda, hani cidden bir yol yorgunluğu şeysi oluyor orada. Kolay sıkılan biri olmadığım için dayanabiliyorum. Mola yerlerinde gezmekte hoş oluyor. Değişik şeyler görebilyoruz ama çok pahalı oluyorlar. Bundan önceki Antalya yolculuğumda otobüsten hiç inmemiştim ya, uyumuşum hep. Nasıl uyuduysam bilemiyorum. Koltuğu en geri yaslayarak yolculuğa devam ediyoruz hep beraber. Hadi iyi yolculuklar.