Badem ve Konukları Vıdıvıdılasyonu

Badem grubunun son albümleri hakkında bir eleştiri yapmanın zamanı geldi. Bu yeni albümlerinde Badem'İn gerçekten konukları var. Pop-Rock tarzı müzik yapan grubun üyeleri:

Barış Bahçeci (vokal, gitar, perküsyon), 

Mustafa Kemal Öztürk (vokal, piyano), 
Doğaç Başaran (bas gitar, vokal), 
Mert Özdemir (Gitar, banço, mandolin, vokal), 
Emre Yıldız (davul, perküsyon)'dan oluşmakta.

Albüme konuk olan sanatçılar ve eşlik ettikleri şarkılar:

01. Uyan (Badem Ve Vega)
02. Değişmem (Badem Ve Öykü Gürman)
03. Yorgunum (Badem Ve Cahit Berkay)
04. İntizar (Badem Ve Nilüfer)
05. Sonsuz Aşk (Badem Ve Halil Sezai)
06. Geceyedir Küsmelerim (Badem Ve İlhan Şeşen)
07. Ala Gözlerini Sevdiğim Dilber (Badem Ve Gülçin Santırcıoğlu)
08. Aşkın E Hali (Badem Ve Feridun Düzağaç)
09. Gittiğinden Beri (Badem Ve Zeynep Casalini)
10. Sensiz Olmam (Badem Ve Deniz Özbey Akyüz)
11. Sen Ağlama (Badem Ve Serkan Çağrı)
12. Kalpsiz (Badem Ve Özlem Tekin)
13. Bir Ben Gibi Sev (Badem Ve Badem)


Konuklar arasında ilk dikkatinizi çeken isim hangisi oldu? İyi isimleri görüyoruz ve adını daha önce duymadığımız birileride var gibi. Sesini uzun zaman sonra duyma şansı yakaladığım, benim dikkatimi çeken ilk isim veya grup, Vega'dır. Deniz Özbey Akyüz, müziği bıraktı mı, ara mı verdi yeni albüm çalışmaları var mı hiçbir fikrim yok. Uzun süre sonra sesini Badem'in albümünde duymak bu albüme duyduğum sempatiyi arttırıyor belkide. Sensiz Olmam ve Uyan şarkılarına eşlik ettiğini görüyoruz.

Yekta Kopan'ın akustik tanımı olarak kaldı aklımda ki, çok doğru bir tanımdır. Dedi ki Kopan: "Akustik: Tamamen tahta olan müzik" Badem'de bu albümde tam olarak bunu yapmış gibi. Albümlerde en hoşuma giden iki hal aslında gerçek olmuş bu albümde.
1.Akustik ağırlıklı olması,
2.Düetlerin yer alması.

Feridun Düzağaç ve Nilüfer ve Özlem Tekin ile olan düetleri daha öncesine ait. Zaten beğendiğimiz düetler arasında duruyor. Klarnet virtözü Serkan Çağrı'yı görmek ilginç oldu. Zeynep Casalini, benim gözümde hep patlama yapacakmış ama o patlamayı yapamayan şarkıcı gibi, hala... Bir televizyon-Sinema oyuncusunun albümde yer alması hoş bir olay, dimi? Keşke bide böyle adı sanı duyulmamış ama yetenekli biriyle de düet yapsalarmış dedim.

Grubun Karacaoğlan şiirlerine yaptığı besteleri seviyoruz. Yeni yorumları popüler müzikle uyum içinde fakat Cahit Berkay gibi bir ustadında bu albümde yer alması, Anadolu müziği adına yapacaklarının daha bitmediğini gösteren pekiştirici bir harekettir. 

Halil Sezai ile yaptıkları düeti beğendim ama... O ama da ki sıkıntıyı çözemedim. Ya da sizinde aklınıza gelen ilk tepki olacak olan, "isyan" şarkısı üzerine yapılan yerli yersiz esprilerin etkisinin olduğunu düşünüyorum. Öykü ve Berk kardeşleri tanımayan var mı? Youtube'da isimlerini duyuran ikiz kardeşler. "Evlerinin önü boyalı direk" dediler sonrası klip ve albüm yaptılar. Şimdide karşımıza Badem'in konuğu olarak çıkıyorlar. 

Ben seviyorum bu tarz çalışmaları, mesela "Söz Müzik Teoman" albümü... Favorim hala. Bir konser albümü de olsa Bulutsuzluk Özlemi'nin 20.Yıl Konserlerindeki konuklarıyla söyledikleri şarkılarda müthiştir. Şebnem Ferah'tan bu tarz bir çalışmayı çok istiyorum. Bi yapsa çok ses getirecek.

Akustik müzik bir ihtiyaçtır.