Algılama Sorunsalı

‘’İşe yaramazın tekiyim. Hayır hayır kendimi ikna etmeme gerek yok çünkü gerçekten öyleyim. Tembelim. Onaylamanızada ihtiyacım yok evet öyleyim ‘’öz eleştirisini kaçımız yapabiliyor hatta üstüne üstlük bir de kabullenebiliyoruz? Kendi adıma ne mal olduğumu bilen bir insanım özellikle son zamanlarda bir sürü şey yapmak isteyip ama yapmamak için güzel bahaneler bulup bir üstüne kendimi teselli etme cümleleri sarf edince baya ikna oluyorum kendime. Çok ilginç bir hayvan insan. Hayvan dedim diye bozulan varsa biyoloji dersleri benden daha zayıf demektir. Aslında diyeceğim ortak bir konu yok. Öz eleştiri ile girmek istedim sadece. Normalde insanların her şeyi eleştirmelerinden pek değil hiç hoşlanmam çünkü kıvamını bilmeyen insanların kıvamsız şekilde eleştiri yapmaları canımı sıkar. Bence eleştiri sadece teknik açıdan olamalı. Göreceli bir şeyi  eleştirme girişimi komik durur. Şimdi bazılarınız diyecek ki ‘’Efendim göreceli şey zaten eleştirilmez olsa olsa yorum yapılır’’ ama bende diyeceğim ki : ‘’hehe ! sen öyle san .’’çünkü  önce yorum yapmak amacıyla girdiğimiz konuşmalar bir anda eleştiri oluveriyor  ki bu da genelde olumsuz oluryor çünkü biz insanlar taktir etmek konusunda çok başarısısız. Ve sonuç olarak bir bakmışsınz tartışmaya dönüvermiş adeta .

Eleştirinin başına öz koyunca neden şekli şemali degişiveriyor birden? Başkalarına olumsuzlukları tükettikten sonra elimizde kalan olumlu eleştirileri kendimize kullanalım bari diyoruz ve sonra kendimizi akıllı, güzel/yakışıklı, anlayışlı ve bir de üstüne üstlük  duyarlı ilan ediyoruz. Ve inanıyoruz biz baya mükemmel insanlarız ya! Hayır efendim işe yaramazın tekiyim ben bazen çok bencil bazen sorumsuz bazen gıcık olabiliyorum ve bununla gurur duyuyorum. Neden mi? Çünkü ben bir insanım ve ancak insan olduğumu hatırlayıp kendi kusurlarımı kabullenirsem yani olumsuzlukları kendime alırsam olumluları insanlara bırakırım ve  sanırım işte o zaman anlayışlı ve duyarlı olurum. Zorunda da değiliz aslında bakmayın böyle ahkam gibi kestiğime ama yaşarken güzel şeylerle karşılaşmak, güzel tepkiler almak istiyorsak eleştirirnin başına gelen öz’ü olumsuz algılayalım en azından bir miktar. Neyse ben tembelliğe ve işe yaramazlığa devam ederken sizde mükemmel  benliğinizle işe okula falan gidin ya da her nereye gidiyorsanız.