Başka Bir Şey İstemiyorum

Kocaman bir liste yapmak isterdim fakat canını da sıkmak istemiyorum sayın okuyan. Hepimizin istekleri var. Küçük ya da büyük ama istemek zorundayız. Onlardan bahsetmek istiyorum biraz, dinler misin beni?


Mesela en basit olaydan başlıyorum; Para? Para olmasaydı. Paranın yerini alabilecek farklı şeyler olsaydı. İllede elle tutulur şeylerden söz etmiyorum. Sen bana ekmek pişireceksin, ben sana teşekkür edeceğim. Aynı olay farklı kişilerce tekrarlanacak, bir döngü oluşacak ve paranın geçmediği bir toplum oluşacak. Şu dünyada çok zor değil mi? Parasız sokağa çıkamayan insanlar tanıyoruz. Para için insan öldürenleri görüyoruz. Çok basit düşünüyorum ve bu olaya çözüm bulamıyorum.


Mevki, makam, unvan olmasaydı diyorum. Herkes harbiden eşit olsa, kimse lider gibi davranmak istemese. Ali'nin, benden farkı olmasa; Ben, Alilere küfür etmeyip, emir vermesem. Bir rica edilmesiyle gerçekleşse tüm hadiseler. Kandırmadan, incitmeden ve haksızlık yapmadan. Kul hakkı önemli bir konu nitekim.


Yalan dolan, sahtekarlık, ikiyüzlülük, kalpazanlık, fesatlık olmasaydı dedim bir ara. Kim ne düşünüyorsa gelip söylese yüzüme karşı, derdini çözüme ulaştırsak. Birbirimizi kandırmaya yönelik, haksız kazançlar elde etmesek, ben zengin olmak için sana zarar vermesem olmaz mı? Ekmeğinle, aşın ile oynamasam?


Biz olmasaydık? Biz derken sadece insanlar değil, hayvanlar, bitkiler ve cansız varlıklarda dahil. Niye varız lan biz? Biri;'nin emirlerine uymak için mi? O, o kadar büyükse ve kimseye ihtiyacı yoksa (öyle dediği için böyle diyorum)  neden bize ihtiyaç duymuş ki? Yoksa gövde gösterisi mi yapıyor, bizim bilmediğimiz kimselere? Böyle bazen boşlukta hisseder insan kendini, şüphe duymaktan zevk alır. Sorgulamak iyidir, her şeyi pata küte kabul etmektense. İnanç özgürlüğü dimi? İnanmama izin versinler başka bir şey istemiyorum.