Şimdi Bunlar Geldi İçimden

Alışıyoruz öyle ya da böyle. Su akıyor ve yolunu buluyor, biriktiği yerde yükseliyor ve ne kadar büyükte olsa engel bir şekilde aşıp geçiyor. Şarkılar, şiirler yazdırıyor insana ya da böyle boş ve uzun yazılar. İsteyerek yapıyorsan sorun yok, normal bir depresyon tedavisi. İçini dışa aktarmalısın yoksa mide bulantısından geberebilirsin. Bir ağacın gölgesindeyiz şimdi…

Önemli olan ne biliyor musun? Önemli olan benim onu düşündüğüm gibi, onunda beni düşünüp düşünmediği? Bu sorunun cevabını bilsem ne olur ki? Değişmeyeceğini bildiğim duygularıma yenisini mi ekler? Bilmemek daha iyi, içini kemiriyor çok dişli fare gibi ama dayanmak zor olsa da, alışıyorsun öyle ya da böyle. İçimden gelenleri açıkça söylemiyorum, sadece sana değil hiç kimseye, çünkü: sürekli değişiyorlar.

Bugün sana aşıksam, yarın başkasına aşığım, bugün seni sevdiğimi söylüyorsam yarın emin olamıyorum, tıpkı senin gibi, çünkü seni tanıyorum. Tanımaktan kastım şu aslında, hepimiz aynı yolun yolcusuyuz, yapacağımız, vereceğimiz kararlar kısıtlı, adeta kısır bir döngünün ürünleriyiz. Güzel günlerin bizi beklediğini düşünce, ne düşünürsen düşün hakkımda. İyi miyim sence?

Değerli bir gün yaşamak için, beynime kocaman bir format atmam gerekir. Her şeyi unutunca çok mutlu olacağını sanan ahmaklardan olmak istemezdim ama bazı günler gerçekten hiçbir şey hatırlamamak daha iyi olurdu. Mesela doğum günü ya da ölüm günü. Hatırlamak güzel mi? Bir intikam hırsın olsa bunu unutmamanı isterdim. Çünkü seni kamçılayacak bir şeye ihtiyacın olacak.

Olduğun gibi kabul edilmek ne güzeldir. Değişmeni istemeyen insanlarla bir arada yaşamak. Sende en güzel halini almaya çalışırsın. Çocukluk resmine bakarak. Kendini özgür hissettiğini düşünürsün, başta haklı olduğunu da. Fakat gerçek her zaman acı gibi gelir insana, aslında öyle değil. Tamam, başta ağzına acı bir tat gelebilir ama daha büyük bir saçmalığın içinde bulmamak için kendini, o acı tadı şeker niyetine yutarsın. Seni, sen olduğun için seven insanların olmadığını anlamakta kötü.

Eskimek güzel mi? Hayaller kurulur, gerçekleştiğinde hafıza daha derin kazınır, gerçekleşmediyse? Her aklına geldiğine için acır. Gerçekleştiremediğin hayallerin için üzülürken, yenisini bile kuramazsın. Geçici hayal kurma felci geçirmek gibi. En güzeli insan olmak aslında, her türlü saçmalığı bünyesinde barındıran kaç canlı türü var ki? Görmeden yazıyorum, eskimek kötü mü?

Uyuyup uyandığımda beni nelerin beklediğini bilmemekte güzel, sürpriz yapamadım hiç, beklide yapacak kadar hazır hissetmedim kendimi. Çünkü sürprizi yapan kişi daha heyecanlı olur. Heyecanlı olduğu içinde eline yüzüne bulaştırır. Tıpkı “hayat” gibi. Şimdi bunlar geldi çimden, saçmalamak bile güzeldi aslında. Hissettiklerimi birebir kağıda dökmemi bekleyemezsin benden? Bugün televizyonda ne var?