Unutmak Mı?

Erken unutulmak ne demek? Takıldım bu soruya, irdeleyelim biraz dimi? Bak şimdi öncelikle şunu sormak gerek; Neden unutuyor ki? Unutmasını gerektiren bir durum mu var yoksa başka şeyler, bizim bilmediğimiz şeyler varda mı, unutmalı? Ayrıca nasıl unutuluyor ki? Var mı öyle şey… Önemli soru: Unutabilen var mı?

Benim bir hayatım var, içinde insanlar falan var, cansız varlıklar da var. Kalabalık bir hayatım var. Ben mutluyum dimi hayatımdan? Şimdi iyi insanlarda var, tanışıklığımda var, seviyoruz birbirimizi, geçinip gidiyoruz. Her şey normal, her şey sıradan… Aramızda bir sorun mu olmalıydı?

“Neden beni unutsun?” diye düşünelim. Ona küfür mü ettik, kırdık mı, vurduk mu, kandırdık mı, öptük mü? Ne yaptık beyler! Daha yaratıcı bir fikri olan var mı?

Soğuk bir dönem yaşıyor olabiliriz onunla, uzun zamandır da konuşmuyoruz öyleyse. Bir şekilde günde bir kere aklına gelebiliyor, sanıyorum onun içinde geçerli. Ama konuşmuyoruz dimi? Geçerli bir sebebi var diyelim bide. İkisinden birinin aradaki soğukluğu gidermesi gerekmez mi? Oha! Çok mu kötü şey yaptık? Tamam, ama ne yaptık biz? Buldum!

Beyler sorun bizde değilse, gidip onunla konuşalım? Ne kaybederiz ki? He, biz erkekçe davranıyoruz, geri adım atmaca yok bizim dünyada. Unutmaya karar verdik dimi, hani zoraki olanından? Ama unutmak neydi? Nasıl oluyordu? Karşı tarafın ne düşündüğünü hiçbir zaman bilemeyeceğimizi de göz önünde bulundurursak, evet, kendi kendimizi yemece oynuyoruz.

Yok ya! Biz unutamıyorsak, onlarında unutamaması gerekmez mi? Gerekir dimi? Evet evet. O zaman şöyle sormak lazım gerek: “Unutmayı biliyor muyuz?” bilseydik unuturduk, sonra yalan söylemek zorunda da kalmazdık “unuttum” diye. Hayır, bunu söylerken bile onu hatırlıyorsun, ne garip.

Erken unutmak diye bir şey yok, geç unutmak diye de yok, o zaman “unutmak” diye bir eylem insan beyninde neymiş? Yokmuş. O yüzden diyorum kendimizi ve birbirimizi kandırmayalım. Unutmak içince hiçbir zaman başkasını kullanmayalım. 3.kişiye yazık. Zaten kıl oluyorum o tür “kıskandırma politikası” yapan dişilere. Erkeklerde de var lan yalan yok. Neymiş efenim? “Bak, ben seni unuttum başkasını seviyorum” durumuna; Gıçımla gülüyorum.