Teknoloji Nostaljisi

Zaman garip bir kavram, durduramadığımız için yada tekerrür etmediği için çoğu şeyi kaçırabiliyoruz. Fırsatını bulduğumuz an değerlendirmeliyiz elimizdeki kozu. Kaçırdıktan sonra bilinir ki bir daha o şans gelmeyecek avuçlarının arasına. Teknoloji dediğimiz olayda da geçerli bu kural. Tamamiyle olmasa da kısmen geçerli evet. Açıklamasını sunuyorum alt paragrafta.

Günlü ihtiyaçlarımızdan biri olan cep telefonlarını ele alalım. İlkokul öğrencisinin bile elinde eski model bile olsa bir cep telefonu var. Herkes şahit(!) Teknolojiye de dur diyemediğimiz için -ki neden dur diyelim zaten?- kendini hızla geliştirmeye devam ediyor. Ha! şunu anlamanız muhtemel; "O zaman yeni telefon piyasaya sürülür sürülmez alalım, teknolojiden uzak kalmayalım." Böyle düşünen ve uygulayan var elbette. Fakat istisnai durumu dile getiriyorum bakınız. 

bu yıl 7.yaşını kutlayacak bir cep telefonum var. Nokia'nın 6630 modeli. Bu telefonun üzerine binlerce (farklı markalar dahil) telefon üretilmiştir. Peki neden hala 2004 çıkışlı o telefonu kullanıyorum? Hani zamanı, zamanında değerlendirecektik? Hemen açıklamasını zımbalıyorum. Üretilen her yeni telefon benim için bir şanstır, şu anki telefonumda da kat kat daha iyi özelliklere sahiptir. Fakat şekil a'da da görüldüğü üzere 7 senedir aynı telefonu kullanıyorum, yani yeni üretlen telefonları geçerli örnek olarak 7 sene sonra bile kullanabilirim. Bu şansımı kullanmak için +7 senem var. Zira kullandığım cihazdanda oldukça memnunum.

Öyleyse bir özet geçelim:

Aslında teknolojiyi geriden takip etmek her zaman geç kaldığımız anlamına gelmez :)