B2-B3 Futsal Türkiye Şampiyonası – Nevşehir

22-27 Kasım 11 tarihleri arasında Nevşehir’de düzenlenen B2-B3 Türkiye Şampiyonası ve Lig Belirleme Müsabakaları adı altında Çanakkale GESK (Görme Engelliler Spor Kulübü) sporcusu olarak B2 statüsünde katıldım. Takım hakkında pek bilgi veremeyeceğim, çünkü yeni kurulmuş bir takım olan Çanakkale’de, birbirini tanımayan oyuncuların bir arada oynadığı ve yedeği bulunmayan tek takım olduğuna inanıyorum. Antrenmansız ve birbirini tanımayan takımda ne beklenir ki?

Çekilen kuralar sonucu D Grubunda yer aldık grupta: Çankaya, Umut Işığı ve Ordu yer aldı. İlk resmi futsal maçıma böyle çıkmak istemezdim ama sahaya çıkarken yineden insanın içinde umut oluyor. İstanbul takımı oyuncuları tribünde bizi destekliyordu. Yani seyirci desteğimiz de var hehe.

Çankaya karşısında fazla direnç sağlayamadık ve erken yediğimiz gol ile yıkıldık. Maç öncesi atıp tutan bir takım arkadaşımın fos çıkması sinirlerimi oynattı. Maç 7-0 bitti ve pekte normal bir sonuçtu. Çankaya takımında tanıdığım bir arkadaş maç sonrası yanıma gelip beni tebrik etmesi hoş bir davranıştı keza bizde onları tebrik ettik. İkinci maçımız grubun zayıf ekiplerinden Umut Işığı idi. Zayıf dediğime bakmayın bizden iyiler. Tüm turnuvanın en kötü takımıydık sanırsam. Umut Işığı karşısında ilk 15 dakika çılgın savunma yaptık ve gol yemedik fakat o dakikadan sonra kalemizde yaşanan karambol sonucu kendi kalemize gol attık. Müthiş bir dramdı. Toparlanmaya çalıştıksa da bu sonuç vermedi. İkinci yarı 5 gol daha yiyerek maçtan 6-0 yenik ayrıldık. İyi olan ise rakip kaleye 2 şutumun olması. 3.maçımıza çıkmadık, oysa ben her şeye rağmen hatta takım arkadaşlarım bile oynamayı istiyordu, işin içinde maddiyat girince zaten prestij maçı olduğu için sahaya çıkmaya gerek olmadığını söyleyen başkanımıza uyduk ve hükmen mağlup olduk. En az gol yediğimiz maç buydu hehe.

Aslında tüm olumsuzluklara rağmen keyifli bir turnuva geçirdiğime inanıyorum. Geçen seneye oranla müthiş bir tecrübe edindim. Eski takımım, Turged’e geri dönmek istiyorum, keza kendi isteğimle ayrılmak istememiştim. Çanakkale yeni kurulan bir takım ve seneye yapılanmaya çalışacaklar, orada devam etme şansım daha yüksek fakat kalbim Turged’de!

Biraz da İstanbul takımı Turged’den söz edeyim, açımlı: Türkiye Görme Engelliler Derneği Spor Kulübü. Tüm oyuncularını tanıdığım takım. Geçen sene Aksaray’da düzenlenen Türkiye şampiyonasında bu takımda 8 numaralı formayı giymiştim. Çanakkale’de 9 numara benimdi. A grubunda yer alan Turged’in rakipleri: Geçen senenin şampiyonu Diyarbakır, Çağdaş Gençler ve Konya Mevlana idi. İlk maçlarını Diyarbakır’a karşı 1-0 kaybettiler. 2.maçlarında ise Çağdaş Gençlerin kalesine 6 tane gol yolladılar. Son maçlarında Konya Mevlana ile karşılaşacaklardı fakat rakip takım turnuvadan çekildi. Bu sonuçlarla grupta ikinci olan Turged, çeyrek finale çıkmıştı. Çeyrek finalde ki rakip 8 milli oyuncusuyla Bursa Timsahlar’dı. Maçtan 3-1 yenik ayrılan Turged’de moraller bozuldu. Klasman maçları oynamaya hak kazandılar fakat rakipleri önce Diyarbakır ve de Ordu turnuvadan çekilerek İstanbul takımını otomatik olarak 5’liğe taşıdı.

Turged 1.ligde, Çanakkale ise 2.ligde oynayacak. Seneye başlayacak olan lig iki ayaklı olacak. Bir takım toplamda 14 maç yapacak ve 7 maçı bir şehirde diğer 7 maçı başka bir şehirde oynayacak. Daha keyifli bir hale geldiğini düşünüyorum. GESF (Görme Engelliler Spor Federasyonu) başkanı Abdullah Çetin abiye saygılar.