Geçen Yıl Bugün

Bir sinema salonu kaliteli ses ve görüntü sistemi, salonda sadece ben varım ve bir saniye bile kaybetmeden, merak ettiğim tüm geçmişimi ayrıntılarıyla izlemek istiyorum. Mesela geçen yıl şu dakika ne yaptım, ne yaptın? Unutmak istemediğimiz onca şey varken hep üst üste unutulur gider. Hatırlama seansları olsa, psikologlar bu işe yarasa? Belki yeni birisiyle tanıştım, belki ayrıldım ya da Fransız Sokağına gidip merdivenlerinde oturdum. Çok mutluydum ya da üzülmek üzereydim, genelde de iki ihtimal olur zaten. Bir de, geçen yıl bugün yaptığım umarsızca bir hareket şu anımı etkiliyor mudur? Sorular sorular...

Görmek, dokunmak istediğim çok şey var. Bir gitar telinden tut da, memleketteki müstakil evin akmayan çeşmesine kadar. Bugün birçok blog sayfası okudum. Herkesin farklı farklı dertleri, mutlulukları var. Acaba kaç tanesi benim hayatımı etkileyecek bir şey yaptı? Aynı şekilde ben de öyle.. Kaçını yolda gördüm, yolda yürürken omzuna çarptım, kaçının arkasından yürüdüm? Bunları bilsem ne olacak bide? Bide niye merak ediyorum?

Sonraki yıl bugün, karşılaşır mıyız sence? "Şimdiki zaman" felsefesini de kurcalamak gerek biraz...