Harry Potter ve Ölüm Yadigarları - Neler Öğretti?

Hemen yazının başında belirtelim "Ölüm Yadigarları" serisinin iki bölümü de bu başlık altında birleştirilerek yorumlanmıştır.

Bilindiği üzere ABD-İngiltere yapımı bir film, macera, gerilim ve fantastik... Yönetmenimiz: David Yates, oyuncularımız ise: Emma Watson, Helena Bonham Carter, Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Alan, Rickman, Ralph Fiennes, Evanna Lynch, John Hurt, Michael Gambon, Clémence Poésy, Warwick Davis, Domhnall, Gleeson, Anthony Allgood, Rusty Goffe, Graham Duff... Vizyon tarihi 2010 ve Türkçe dublaj kadrosunda Haluk Bilginer'de yer alıyor.

Elimde puding ile seyretmeye başladığım filmin ilk bi yarım saati boğdu beni. Keşke dedim daha önceki 6 filmi peş peşe bir kez daha izleyip geçseydim şu son iki filme, öyle bir şey yapmayacaktım zaten. Ama film çok mu dramlı, çok mu duygusalımsı? Annemde gazoz getirdi ilginç oldu şimdi. Diğer filmlerde de bunu gördüğüme eminim; Bu Harry ne ayak abi? Herkes bunun için seferber oluyor, senin için ölürüm nidaları atarak savaşa gitmeye hazır bekliyor. Ta ilk filmden beri böyle yani bu olay, hayır şimdi şu var ki, Hermione ve Ron daha dikkat çekiciler yani. Hele Hermione'nin hakkını Ron bile veremez ben diyim. Arada bir yerde Ron, Harry'ye atar gider yaptı ama sonra geri döndü, neyse görmemezlikten geliyorum. En şeker sihirli yaratıklardan biri olan Dobby'nin ölümü beni sarstı. Adam "joker" gibi bir şeydi yani. Kartların mı bitti? Sal jokeri ortaya. Dobby olum bu, adamlar mezar bile yaptılar. Hey gidi gayri Müslimler... Gazozun içine buz atmayın be...

Filmin en seksi erkeği olan Severus Snape, ilk bölümde çok görünmedi. Gözlerim aradı onu. Voldemort şapşalı hala intikam peşinde hala! Adam hiç film izlememiş ki hayatında, bilmiyor ki hep iyiler kazanacak. Bir umuttur son düelloyu bekliyor. Oradan bir seste, "çok bekler" diyor, duydum.


Harry Potter ve Ölüm Yadigarları II

Hay ben bu kitabın yazarını bahçe hortumuyla sulayayım derken birde baktım kitabın yazarı J. K. Rowling imiş. Şey şey... Kadın yazar! 7 Kitabı da yazarken acaba 1965 yılından beri biriktirdiklerinden mi yola çıkmıştır ki? Neyse, bu onu affedeceğim anlamına gelmez. Bunu yapmayacaktın! Snape'i öldürmeyecektin kadın! Hemde gittin Voldemort'a öldürttün. Utandım, girdim yerin dibine girdim. Ama çok koydu. Tüm filmi güzelce özetleyen şu cümleleri okuyalım


"Snape'in çocukluğundan beri Lily Evans'a (Harry'nin annesi) aşık olduğunu, Voldemort Lily'yi öldürmek için aramaya başladığı andan itibaren aslında Dumbledore adına çalıştığını, Harry'yi yıllarca Dumbledore'la birlikte koruduğunu, Dumbledore'un en çok güvendiği adamı olduğunu ve Dumbledore'u öldürmesinin, Dumbledore'un planının bir parçası olduğunu anlar(Dumbledore bir yıl önce hortkuluk olan yüzüğü kullandığı için lanetlenmiştir bu yuzden bir yil sonra ölür). Anılar bittikten sonra Harry, kendisinin de bir hortkuluk olduğunu Voldemort'un isteği dışında ruhunun bir parçasının Harry'nin bedenine girdiğini ama bundan Voldemort'un bile haberinin olmadığını öğrenir. Yani kendisinin de ölmesi, özellikle de Voldemort tarafından öldürülmesi gerekmektedir. Harry, Voldemort'la karşılaşmaya gider, bu arada yolda Diriltme Taşı'nı kullanır ve ölüme doğru giderken yanında James, Lily, Sirius ve Lupin'i görür, onlarla konuşur, yanında yürümeleri ona cesaret verir. Voldemort'u bulduğunda hiçbir şey yapmaz. Voldemort Harry'i öldürür (yani öldürdüğünü zanneder ancak Harry ile arasındaki bağ sayesinde Harry sadece kendinden geçer)."

Arkadaş hortkuluk diye bir olay var işte, ne menemen şeyse herkesin içinde, orasında burasında ben anlamadım gitti. Sonunda Harry ve dostlarının kazanmasına sevindik hadi. İkinci bölümü izlerken bir kutu dondurmayı bitirdik. Ne bereketli film oldu bu gece için... Ha söylemeden geçemeyeceğim. Şimdi ölüm yadigarları dediğimiz üç zımbırtı var. O, bu ve şu... Şu dediğim: Asa. Asa dediğim: Dünyadaki en güçlü asa. Dünyadaki en güçlü asa dediğim ceviz ağacından yapılmış, yılan tüyü sürülmüş sopa da Harry'ye miras gibi kaldı. Ron, Hermione falan sevinirken bizim Harry aldı asayı ikiye ayırdı, önce bir parçasını sonra öbür parçasın denize fırlattı. Fırlatırken ki tipe dikkat! "8 Filmdir beni izliyorsunuz sıçarım asasına da filminize de gidiyom ben uzaklara" der gibi gibi.


Hayranı olduğum bir husus vardır ki o da şu: 3-4 saniye içinde "19 Yıl Sonra" efekti gelir geçer. Cidden göz kapayıp açana kadar geçiyor onca zaman. Filmde de geçti işte 19 yıl peki neler olmuş? Harry evlenmiş barklanmış, adam olmuş falan, çocuğu olmuş adına da görmemişin çocuğu olmuş gibi "Albus Severus Potter" koymuş. Hayır bide sünnet falan yaparsa çocuğunun kirvesi de olur bu adam. Harry Ginny ile evlendi üç çocuğu oldu Allah bağışlasın. Ron yaptı yapacağını aldı gül gibi Hermione'yi iki çocuk babası şimdi.

En çokta şey... Voldemort güme gitti abi. O kadar bölüm bekle bekle alacağım bu şehri hayali kur sonra gel öl. Tamam, gel öl yani. Son olarak film müziklerini yapan arkadaşlara teşekkürlerimi borç bilirim.