Nil Karaibrahimgil Vıdıvıdılasyonu

Bu kadının küçüklüğünü merak ediyorum. Sizce de çok şeker birisi değil mi? Müzisyen bir ailenin kızı olmak ona baya avantaj sağlamış olabilir ama yeteneklerini gayet başarılı kullanıyor. Standart bir pop müziği icra etmiyor. Sıra dışı olmak onu elbette bir adım öne çıkartıyor, pekala tam tersi de olabilirdi? Pozitif oluşu ve sempatik halleri bolca artı katıyor kendisine.

Bu yıl içerisinde çıkarmış olduğu "Ben Buraya Çıplak Geldim" albümüyle aslında gözüme patlıcan sokmuş olan Nil için bir vıdıvıdılasyon yapabilirim diye düşündüm. Peki, Nil kimdir?

17 Ekim 1976 yılında hayata el salladıktan sonra 12 yaşında "I see clouds rain is coming..." adlı ilk müzik çalışmasını yaptı. Çeşitli enstrümanlar üzerine eğitim aldı. 12 yaşından sonra reklam yazarlığı yapması aslında ilginç gelebilir ama "he Nil yapar..." diyebiliyorsunuz. 2000 yılında Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümünden mezun oldu. Reklam çalışmalarını sürdürmeye devam ediyordu birçok reklamda oynadı ve reklam müziklerine de imza attı. "Kristal Elma Ödülü" aldı. Ciddi anlamda patlama yaptığı reklam "Özgür Kız" tiplemesiyle Hazır Kart reklam serisi oldu.

Albümlerine göz atmak gerekirse:

2002 yılında içinde favori şarkılarımın bulunduğu albüm (Nil Dünyası)'nı çıkardı. XL, Kek, Rüzgar, Kış Şarkısı... Bu albümün kulağa çarpan en hoş şarkısı kesinlikle "Kek"tir. Hadi böyle olağan dışı olaydan şarkı yazıyorsun da, bu kadar kendini izleten bir klibi nasıl çektiniz ki? Hani öyle parasını bastım yaptım havası da yok ama klipteki o bakışlar, o çabalar ne bileyim kek yapmalar, şirin bir mutfak falan evlen benle lütfen Nil. Sizde bakın klibe: Nil Karaibrahimgil - Kek

2004 yılında Nil FM adını taşıyan ikinci albümü önceki albüme göre daha başarılı olabilir. Keza 5 şarkıya klip çekmiş. Klipli şarkılar aynı zamanda albümün en iyileri tabi: Gitme Yoksa, Bronzlaşmak, Bütün Kızlar Toplandık, Akbaba, Ben Aptal mıyım? şarkılarının klibi var ama en güzeli "Gitme Yoksa" adlı şarkı. (Nil Karaibrahimgil - Gitme Yoksa) Efenim klibin sadeliği göz kamaştırıcı, toplamda üç rengin kullanıldığını görüyoruz. Gayet izlettirici. Yakın çekimler Nil için kocaman bir artı oluyor, o gözlerin güzelliği AUDİ'nin farlarından farksız.

2006 yılında "Tek Taşımı Kendim Aldım" adlı albümün en sert şarkısı kesinlikle "Pırlanta"dır. Ayben ile "Peri" şarkısına düet yapmıştır. Albümün en manidar klibi ise eski Türk sinemalarından da kesitlerin yer aldığı "Bu mudur?" adlı şarkısıdır. Klip ciddi anlamda favori klibim olmuştur. Nil Karaibrahimgil - Bu Mudur? Dipnot olarak, mavi kafa-bandı harikulade duruyor.

2009 yılında "Nil Kıyısında" adlı albümün içinde bence duygusalımsı şarkılar fazlaca var. Yalnızlardanım ve Kırık iç parçalayıcı iki şarkıdır. "Ne Garip Adam" benim çokça hoşuma gidiyor. "Kırık" şarkısının klibi Nil için de oldukça duygusal olmalı. Öyle renkli kişiliği ile tanıdığımız Nil, siyah-beyaz klip çekmiş. Bakınız: Nil Karaibrahimgil- Kırık "Beni terk mi ettin?" diye sorarken şarkıda içim cız ediyor.

2011 yılında ilk single albümü olan "Hakkında Her Şeyi Duymak İstiyorum" albümünde 4 şarkı var bu şarkıların isimleri Türk kahvesi isimlerini taşımaktadır. Sıcak içecekleri şekersiz içtiğim için az şekerli olan şarkısını sevdim. Nil Karaibrahimgil - Hakkında Her Şeyi Duymak İstiyorum Şarkının sözleri çok şey bir şey değil mi? Yani iyi bir şey demeye çalışıyorum. Oturup dinletiyor sözler kendini.

2012 yılında (single hariç) çıkardığı 5.stüdyo albümü olan "Ben Buraya Çıplak Geldim" albümünün çıkış şarkısı ve ikinci klibi albümle aynı adı taşıyan şarkıdır. Şarkının tonundan ve sözlerinden de anlayacağımız gibi, baya ben rahatım, sorun yok, bildiğimiz gibi yola devam et havası veren bir şarkı olmuş. Birde sen bak: (Nil Karaibrahimgil - Ben Buraya Çıplak Geldim) doğru dimi? Albümde yer alan söz müzik Teoman'a ait bir şarkı var, "İstanbul'da Sonbahar" bunu albüme koyması benim hoşuma gitti. Daha önce "Söz Müzik Teoman" albümünde yayınlanmıştı. Albümün diğer şarkılarını dinleme şansım olmadı fakat ayrı bir başlıkta bu albümü değerlendiresim var.

Ayrıca Hürriyet gazetesinde her hafta başı (pazartesi günleri) köşe yazarlığı yapmakta olan Nil'in arşivine buradan ulaşabilirken, zevkle takip ettiğimi de araya bir yere ekleyeyim.

"Organize İşler" filminin müziklerini de kendisi yapmış ve "Pazarları Hiç Sevmem" filmi içinse "İstanbul'dayım" adlı şarkısını vermiştir.

Kadının üzerinden güzelliğini almayan yılların hürmetine yazı bitmiştir.