Android ve iOS İşletim Sistemleri Karşılaştırması

Öyle kapsamlı bir karşılaştırma yapmayacağım ama deneyimlerimden bahsetmek istiyorum. Ciddi anlamda iki müthiş sistemin her gün kendisini yenilemesi ve teknolojinin tabiri caizse anasını ağlatmaları, kıyasıya kapitalist rekabet ortamını sürdürmeleri vesaire bir yana kullanışlı ve kullanmayacağın bir çok bıdıbıdıyı da içinde barındırması "gel al beni" dedirtiyor. 

Öyle karmaşık bir teknolojik sınıfın içindeyiz ki, simitçi abiminde cebinde iphon 5 var, bilmem ne holdinginin müdüründe de var. Aynı şekilde android telefonlarda da bu söz konusu. İhtiyacı olanda, olmayanda almak istiyor. Alın almasına ama neyse orası sizi ilgilendiren bir konu. Fiyatları biraz fazla havadan uçuyor. 

Deneyimlerim arasında iOS işletim sistemli iPad2 ve Android işletim sistemli Samsung Galaxy S4 var. Uzun süre tablet bilgisayarı kullandım. Gayet, hoş ve kullanışlı olduğu malum. Sıkıntıları da sabit. Kendine has bir dünyası olan iOS'un bencilliği Android sistemlerinde yok. Herkesle uyuşan Androidler bu konuda tercih sebebim oluyor.

Teknoloji ilerledikçe, engel gruplarına yönelik çalışmalar artıyor. Nitekim bir engellinin hayatını kolaylaştıran yegane desteklerden biridir teknoloji. Öyle ki, hem iOS hemde Android'de ekran büyütme ve ekran okuyucu mevcuttur. Android'in bu konudaki dezavantajı; telefonun içinde Türkçe sentezleyici bulunmuyor makul bir fiyata bir defaya mahsus satın alıyorsunuz. Ve daha sonra iOS'un ekran okuyucusundan farkı kalmıyor. Az görenlerin ekran büyütme özelliğini kullandığı bu cihazlarda kullanımı pratik ve rahat olanı Android oldu benim için. Kolay parmak hareketleri ve kaydırmasıyla iOS'un yerini aldı.

Ayrıca belirteyim, iPhon 4'te kullandım. iPhon 4 ile Galaxy S4 arasında bir tercih yapmak gerekirse, tercihim Android olacaktır.