Sorunsallık

Odaklanma problemi ile karşı karşıyayız bu aralar. Kitablarımızı bitiremiyoruz, yemeklerin yarısı hep çöpe gidiyor ve bir adamı bile doğru dürüst sevemiyoruz. Çoğul konuşmam genelleme yapmam canınızı sıkmamıştır umarım çünkü benim gibi düşen insanlar olduguna eminim. Ha tabi siz hiç bir kitabı yarım bırakmadıysanız, kilonuzu kafaya takmaksızın hepsini yiyorsanız ve bir adamı doyasıya, ölesiye sevebildiyseniz dünyanın en şanslı insanı olduğunuzu söylemekten gurur duyarım. Biz her şeyi yarım yamalak bırakan grubun üyeleri olarak yolumuza devam edeceğiz. Üzgünüm Allahta bizi böyle yaratmış.
Bir işi tamamlayamamanın verdiği haklı sıkıntıyı yaşıyorum bu aralar. Başladığım kitap hala başucumda ve bitirilmeyi bekliyor. Yarısına gelmiş olmama rağmen hatta ve hatta konununda sarmış olmasına rağmen bir türlü kitabı elime alamama sorunsalı tamamen benle ilgilidir tabi ki. Aslında insanların üstüne bir şeyler atmak daima daha kolaydır ama kitabı benim yerime başkası okuyamayacağı için suç tamamen benimdir. Ama başka şeyler atabilirim insanların üstüne. Mesela herkesin birbirinden bir şeyler beklemesi. Sen benim kitabı bitirmemi istiyorsun, annem yemeğimi bitirmemi istiyor, babam okulumu bitirmemi , arkadaşım önerdiği şarkıyı dinlememi istiyor ve böylelikle liste uzayıp gidiyor. Peki ya o gün yapılan yemek benim sevmediğim bir yemekse ve ben o şarkıdan hoşlanmamışsam ne yapacağız. Acaba sen bunu kabul edebilecek misin? Yoksa sırf kendi mutluluğun için kendi huzurun için benimkiyle oynayabilecek misin? Ucu açık soruların yorumlarını sana bırakıyorum ama ben artık başkalarının isteklerini duymaktan ve mutsuzluklarını görmekten sıkıldım. Çünkü dünyanın bu kadar bencillik üstüne kurulmuş olmasını görmekten hoşlanmıyorum artık. Dünyayı kurtarmak niyetinde değilim insanlıktan bazı parçaları kurtarsak yeter sanki. Nerden başladık bu konuya yine unuttum dedim ya odaklanma problemi var bu aralar.Şimdi böye yazınca sorunlu bir hayatın parçasıymışım gibi algılanmasın sadece gördüklerimi ve yaşadıklarımdan kesitler yazmak hoşuma gidiyor. Makale yazacak kadar bilgili, eleştiri yapacak kadar mükemmel değilim. O yüzden benden de anca böyle şeyler çıkacak. Neyse umarım bir gün uyandığımızda insanlıktan nasibimizi almış oluruz.