Dans Festivali

Dans festivalinin olduğundan haberim yoktu, son anda bir haber geldi ve arkadaşımın dans gösterisi yapacağını öğrendim. Onu izlemeye gitmeliydim, gittim de fakat Melis Danismend konseri hayali suya düşmüştü. Aksilik o kadar müthiş denk getirilmişti ki, konserle aynı gün ve aynı saate konulmuş bir programdı bu festival. Olbia Amphi Tiyatroda festival başlamıştı.
İlk kez bir dans festivaline katılıyorum ve Akdeniz Üniversitesinde ilk kez amphi tiyatro alanını kullanıyorum (seyirci olarak) ve hava o kadar güzeldi ki gökyüzünde, dolunay güneş gibi aydınlatıyordu etrafı. Sahnede gösterişli bir ışık şovu vardı, göz kamaştırıcıydı, beklenen saatten yaklaşık 15 dakika geç başlaması ve bu süre içerisinde kolonlara verilen disko müziği beynimizle istem dışı ilişkiye girmiş oldu. Programı iki erkek sunucu ortak sunuyordu, galiba ikisi de eski birer dansçıymış. İlk şovlarını sergilemek üzere sahneye gelen arkadaşlarımdan Makbule Güldöğdü ve Recep Sami Özay, tango dansını büyük alkışlar eşliğinde sergilediler. Akdeniz Üniversitesinin 6.sını düzenlediği Dans Festivalinde, İzmir Ekonomi, Ege, Dokuz Eylül, Muğla, İstanbul ve Süleyman Demirel Üniversitelerinden ve dans okullarından dansçılar katıldılar. Salsa, tango, modern dans, hip-hop danslarının sergilendiği festivalin gözde ekiplerinden biri AKDANS Topluluğu dansçıları diğeri ise İzmir Ekonomi Üniversitesi dansçılarıydı. AKDANS topluluğu sahneye tam 35 kişiyle aynı anda çıktı. Gösterişli kareografileriyle izleyicilerden büyük alkış topladı. Gösteri sonunda herkesin yüzünde ufak ufak tebessümler görülüyordu. Keyifli bir organizasyon oldu, yaklaşık 24 dans gösterisi sergilendi.