Tarafsızlık

Türkiye’nin futbol anlayışı biraz gariptir. Avrupa’da böyle değil mesela. Kıyaslamak istemem ama öyle… Bir takım tutuyorsun genelde büyük takımlar bunlar, o takımla yatıp, onunla kalkıyorsun. Sanki kırk yıllık eşin, çocuğun bir parçan gibi. Belli bir yere kadar takip edersin, maçlara gidersin, izlersin, arkadaşlarınla oturup takımın muhabbetini yapabilirsin. Hepsi olması gerekendir belki de, ama şu işi gayet ciddiye alanlar “namus” olayına çevirenlerden adam olmaz. Küfürlü tezahürat yapan taraftarlara da ayrı bir soğukluğum var. Tribünleri severim aslında ama saçma salak küfürlü tezahüratlarını duymak istemiyorum. Adam gibi coştur takımını git evine. Kadın taraftarların tribündeki halleri çok güzel, bence her maç gelemese de kadınlar, mutlaka uğramalarını istiyorum statlara. Güzelleştiriyorlar.

Bugün Kadıköy’de Fenerbahçe – Galatasaray maçı vardı. Süper Finalin tam anlamıyla final maçıydı. Fenerbahçe’nin mutlaka kazanması gerekirken, Galatasaray’a şampiyonluk için beraberlik bile yetiyordu. Başta izlemeyi planlamadığım maçın, ligin son maçı olduğunu öğrenince izlemek istedim. Berkay Engin ile birlikte maça gittik. Ufak ve önemli bir not: Ben Fenerbahçeliyim, Berkay ise Galatasaraylı maçı onunla beraber izlemek için, Berkay’ın Galatasaraylı formasını üstüme giydim ve Galatasaraylıların arasında en önde maçı izledik. Orada bir Galatasaray taraftarı gibi davrandım ve bundan zevk aldım. Fenerbahçelilerin arasında da olsam bu kadar zevk alırdım. Hoşuma gitmeyen şeyse küfürlü tezahüratlar oldu. Maç berabere bitti ve Galatasaray şampiyon oldu. Maç sonrası şampiyonluk kutlamalarına da o formayla katıldım ve bildiğin eğlendim. Kampüs içinde olduğu için bu olaylar, tanıdıklara sıkça rastladım ve üzerimde ki formayı görünce ne olduğunu soran oldu, bende durumu izah ettim. Garipseyenler oldu ama herkes benim gibi olsa be? 2011-2012 sezonunu Galatasaray şampiyon olarak tamamladı. Samsunspor küme düştü ama seneye gelir yine. Maç içinde Fenerbahçeli oyuncuların sert oyunu dikkatimi çekti, zaten baya bir kart çıktı, hatta iki tanede kırmızı kart vardı. FİFA kokartlı hakemin maçı iyi yönettiği ortadaydı.