Harçlar Kaldırıldı; İnanalım mı?

Parasız eğitim diye 20 yılı aşkın süredir bağırıp çağıran, sesini duyurmaya çalışan, eylem yapan, pankart açan, sırf bu yüzden yıllarca hapis yatan abilerimiz/ablalarımız, arkadaşlarımız oldu. Yıllar sonra bu isteğe bir cevap geldi. Birinci öğretimler ve açık öğretimlerin harç paraları (namı diğer haraç paraları) kaldırıldı. 20 sene öncede kaldırılsın demiştik ve bunu dediğimiz için çeşitli örgütlere mensup olduğumuzu ileri sürerek hakim karşısına çıkarıldık. Neticede "suç" olarak gördükleri yasal hakkımız olan "parasız eğitimi" şimdi kısmen kabul ettiler. Peki, şimdi kabul edenlere de suçlu gözüyle bakılmaz mı?

İkinci öğretim öğrencileri öksüz mü kaldı şimdi?
Birici öğretim ve açık öğretim öğrencilerinin harçları kaldırıldı eyvallah. Fakat devletimizin zeki olduğu herkes tarafından aşikardır. Onlar sizin öğrenciniz evladınız da ikinci öğretim öğrencileri el çocuğu mu, devlet babası yok mu? Zengin mi onlar, babaları milletvekili mi? Dedim ya, "devletimizi zekidir" diye bir yerden kısıyorsa ummadığımız yerden amiyane tabirle delik açacak. Yani farklı yollarla öğrenciden yine para alınır. En kötü ihtimalle ikinci öğretim öğrencilerinin harçlarına %100'lük zamma ne dersin? Harç ödeyecekler arasında sadece ikinci öğretim öğrencileri yok. Uzaktan öğrenim ve yabancı dil öğrenimi gören öğrencilerde harç ödeyecek. Bir not: Normal zamanda okulunu bitiremeyenler de arta kalan yıllar için haraç ödeyecektir.

Siyasi malzeme olarak: Harçların kaldırılması!
Ah şu seçimlerde olmasa, eğlenecek yer bulamam. İktidarın hedefinde bu sefer (oy için) öğrenciler mi var dersin? Neticede %49'luk oy oranına sahip, alamadığı oyların çoğunluğu öğrenci kesim olabilir mi? Yaklaşan seçimler öncesi önemli bir adım gibi görünüyor başbakan için ama sonuçları beraber göreceğiz. Seçim konuşmalarında "harçları kaldırdım değerli evlatlarım" der mi? Der.

Vakıf Üniversiteleri ile Devlet Üniversiteleri arasındaki fark nedir?
Bak şimdi önümdeki örnek nesle hitaben söylüyorum bunları: "şimdi anne/baba devlet üniversitelerinde harçlar kalktı, yani maddi sıkıntı içindeler bu da dolayısıyla eğitim kalitesini düşürür. Siz beni özel üniversiteye verin bakın şurada "yeni bir vakıf üniversitesi açılmış" fiyatları da uygun, beni oraya yazdırın lütfen... Hem Berkecan/Lalegül'de oraya gidiyor ama noluur :(" örneklemeydi bu. Nedir durum: Gitgide özelleşen ülkemin güzel üniversiteleri de özel olmalı azizim. Parasız eğitim dedik (kısmen de olsa) aldık. Şimdi devir yine değişiklik yapma devri! Paralı eğitime tam destek vaktidir(!)