Her Şeyden Biraz: Kore Kültürü 4

http://winpohu.files.wordpress.com/2012/03/sgdgsg.jpg

     Evet, geldik yazımızın dördüncü ve son bölümüne. Bu seferki bölümde Kore ile ilgili ilginç gerçekler ve izlenebilecek, en çok beğeni toplayan Kore film ve dizileri hakkında yazacağım. Ben okuyunca oldukça şaşırmıştım. İşte o gerçekler ve keyifle izlenecek dizi-filmler…

Gerçekler…

1-) Kore eğitim sistemi açısından ilginç gerçeklere sahip bir ülke. İlk ve orta öğretim okullarında yüksek hızlı fiber optik geniş bantlı internet kullandırıyor ve okul kitaplarının dijital olmasını sağlıyor. Ayrıca okullar eylül’de değil martta başlıyor. İlkokul sistemi 6 sene olmakla birlikte üçüncü sınıftan itibaren İngilizce öğrenimi de başlıyor. Tüm bunlar yetmezmiş gibi öğrenciler ilkokulda 5, ortaokulda 8 ve lisede 12 saatini okulda geçiriyor. Bir de öğrencilerin okul dışında özel akademilere gidip ek ders alması da oldukça yaygın bir alışkanlık olarak göze çarpıyor.
2-) Üzülerek belirtiyorum ki Güney Kore intihar sıralamasında oldukça üst sıralarda bir yere sahip.
3-) Korelilerin vazgeçemediği şeylerden birini söylüyorum şimdi. O şey, terlik. Koreliler bir türlü vazgeçemiyorlar. Zengin, fakir, evde, okulda, işyerinde kesinlikle terlikleri ayaklarında.
4-) Korelilerin ilginç isimleri olduğunu biliyoruz. Söylenmesi de zor tabi. Bu sebeple ki onların bir de resmi olmayan İngilizce isimleri olduğunu biliyor muydunuz?
5-) Evet, Kore’de şu anki halimizden daha yaşlıyız. Çünkü onlar yeni doğan bebeği 1 yaşında kabul ediyorlar.
6-) Bir diğer ilginç şeyse bina numaraları. Nasıl mı? Kore’de bina numaraları binanın yaşına göre verilmiş durumda. Kısaca en eski bina 1 yaşında.
7-) Bana göre en güzel şeylerden birine değiniyorum şimdi. Kore’de belli temalara sahip kafeler var. İçeri girdiğinizde neyle karşılaşacağınız ve neler yaşayacağınız belli olmayan yerler. Bence oldukça eğlenceli.
8-) Koreliler oldukça dakik insanlar. Zamanı geldiğinde işlerini yapmaktan kimse onları alamıyor. Örneğin öğle yemeği vaktinde onlara başka bir iş yaptırmak imkânsız.
9-) Kore’de dış görünüm oldukça önemli bir yere sahip. Eğer bir yeriniz güzel değilse gideceğiniz yer ameliyat masası olmalı.
10-) Kore’de kurallar oldukça önemli bir yere sahip. Bir konu hakkında bir kural varsa yapılacak tek şey o kurala uymaktır.
11-) Kore’de biri sizinle yapacağı bir buluşmayı iptal etmek istiyorsa başına ne gelirse gelsin vereceği cevap sabittir. “Acil bir işim çıktı.” Kendileri açıklama yapmayı sevmiyorlarmış.



Filmler…

     Kore sinemasının ayrı bir tadı olduğunu düşünen ben son zamanlarda neredeyse sadece kendimi ona adamış bulunmaktayım. Bu sebeptendir ki sizlere izlenecek bir şeyler önermeyi kendime borç bilirim. Bunun dışında bir kültürü okuyarak öğrenmenin dışında izleyerek öğrenmek daha verimlidir. Onca şey okuduktan sonra film ve dizileri izlerken okuduklarımızı aklımıza getirerek daha eğlenceli ve bilgili dakikalar yaşayabiliriz. Şimdi izleyiciler tarafından en çok beğenilen filmler… ( Not: Sıralamanın bir önemi yok. Aklıma geldikçe yazdım.)

1-) A Moment To remember ( Dram-Romantik)
2-) Hırçın Sevgilim ( komedi-Dram-romantik)
3-) Bay Kibirli İle Yüz Gün (Romantik-Komedi)
4-) Benim Küçük Gelinim ( Romantik-Komedi-Dram)
5-) Papatya ( Dram-romantik)
6-) Old Boy (Aksiyon-Gerilim-Dram)
7-) Bir Milyonerin İlk Aşkı ( Romantik-Dram)
8-) İyi, Kötü ve Tuhaf ( Macera-Komedi)
9-) ölümcül Takip ( polisiye- Aksiyon)
10-) Acı Tatlı Hayat ( Polisiye-Aksiyon-Macera)
11-) Karanlık Sırlar ( Korku-Dram-Gerilim)
12-) Cinayet Günlüğü ( polisiye- Dram-Gerilim-gizem)
13-) Kan Arzusu ( Korku- Dram –Gerilim)
14-) Şeytanı Gördüm ( korku- Dram-Gerilim)
15-) Cinnet ( Polisiye- Dram-Gerilim)

Diziler…

     Şimdi sıra dizilerde… İtiraf etmek gerekirse Kore dizilerini izledikten sonra Türk dizilerini izlemeyi bırakan bir insan olarak şimdi ilk izlemeye başladığınızda zevk alacağınız birkaç dizi sıralamak istiyorum. Umarım sizde benim aldığım zevki alırsınız. ( Not: Filmlerdeki gibi dizilerde de herhangi bir sırlama yapmadan liste yaptım.)

1-) Secret Garden
2-) Boys Over Flowers
3-) Coffee Prince
4-) You’re Beautiful
5-) Full House
6-) Sungkyunkwan Scandal
7-) A Love To Kill
8-) My Girl
9-) Hong Gil Dong
10-) I Am Sorry I Love You
11-) Personal Taste
12-) Love Rain
13-) Playful Kiss
14-) Lie To Me
15-) 49 Days
16-) Hello My Teacher
17-) Greatest Love
18-) Heartstrings
19-) Mary Stayed Out All Night
20-) City Hunter
21-) My Princess