Hükümet Kadın Filmi Eleştirisi


   Filmimiz 2013 yapımı bir Türk politik komedi filmidir. Yönetmenliğini yapan Sermiyan Midyat hem
senaryosunu yazmış hem de baş rolünü üstlenmiştir. Baş rollerde ise Sermiyan Midyat'a başta Demet Akbağ olmak üzere Gülhan Tekin, Ercan Kesal, Bülent Çolak ve Burcu Gönder eşlik ediyor. Filmin İmdb puanı ise 6,5'tir.

   İzlerken en fazla zevk aldığım filmlerden birisi. Filmin fragmanını görür görmez beynime filmi kesinlikle izlemeliyim diye not düştüm. Çünkü Sermiyan Midyat’ın bir önceki filmi “ay lav yu” ben de büyük bir beğeni oluşturmuştu. O yüzden bu filme giderken beklentim büyüktü. Ve film vizyona girer girmez kendimi sinema salonunda buldum. Birçok gişe filminin girdiği haftada izleyenin az olabileceği ve gerçek değerini göremeyeceğini düşünürken, son anda, son bileti alarak içeri girdim. Filmi o kadar beğenmiştim ki, birçok arkadaşıma tavsiye ettim. Ve çok geçmedi ki yazarlarımız; Okan ve Sıla ile filme yeniden gittim.


   Bu sefer filme daha eleştirel bakacağımı düşünsem de yine de tam olarak objektif bakamayıp, kahkalara boğuldum. Filmle ilgili söylenebilecek ilk şey “ay lav yu” filmine bakarak, daha profesyonel olduğu net bir biçimde görülüyor. Gayet samimi bir film. Doğudaki kötü olguları da tatlı dille eleştiren güzel bir film olmuş. Sadece sırf insanları güldürmekle kalmayıp hem günümüze dair hem de geçmişle ilgili düşündüren anekdotlar bulunuyor. Böylece ülkenin gündeminde bulunan bazı sorunlara çözüm araması da filmin ayrı bir özelliği.

   Senaryo için Sermiyan Midyat’ı tebrik etmek gerekiyor. Aynı zaman da filmde ki şivenin çok güzel kullanılması sebebi ile film ekibi bir kez daha tebriği hak ediyor. Küçük çocuk ilerde can yakar (eşek sıpası gayet sevimli ). Demet Akbağ için denebilecek laf bulamıyorum. Gerçekten izlemeyi özlediğimiz Demet Akbağ’ı gördük. En son “O Çocukları” filminde böyle şov yaparken görmüştük. Yeniden böyle bir oyunculuk şovu görmek çok güzeldi. Tek başına filmi alıp götürüyordu. Bana bu performansı Johnny Depp’İn “Karayip Korsanları”’nda ki performansını hatırlattı, onun gibi filmi alıp birkaç level atlatıyor. Film ile ilgili benim tespitlerim bu kadar.

                                      Tüm sinemaseverlere iyi seyirler…