Siyah Koltuk Mart Sayısı - (6.Baskı)

1) Film önerileriniz nelerdir?
-Vizyondaki filmlerden mutlaka gidilmesi gereken iki film var. İlki Hükümet Kadını, diğeri ise Kelebeğin Rüyası'dır.

2) Felsefe Tarihi dersi ve etkileri nelerdir?
-Şöyle söyleyeyim ki, ertelemekten vazgeçmeliyiz. Ne zamandır bir felsefe dersine konuk öğrenci olarak gitmeyi düşünüyordum. 2 hafta önce ilk derse gittim ve bugün 3.derse de girdim. Enerjik bir hocanın, tiyatral ses tonundan dinlenen bir Platon... Çok şey demek. Etkilerinden söz etmek gerekirse, Platon Diyalogları kitabını aldım 640 sayfalık bir Platon. Bakalım neler diyecek bana.

3) 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü ne demek?
-Toplumumuzda hala ikinci planda olan kadının bu tür günlerde "bir günlük" önceliğe sahip olması ve kalan diğer günlerde yine ikinci sınıf insan muamelesi görmesi demek. Radyolarda, televizyonlarda lanet kapitalizmin  yancısı reklamlarda, kadınlar gününe özel indirimleri duymak zorunda kalmak. Canımı sıkan ise iç çamaşırı reklamlarının sanki çok önemli bir haltmış gibi bayıla bayıla sunulması. Erkeklerinde bugünü piye almasıdır.

4) Akdeniz Üniversitesi Sinema Topluluğu Kısa Film Festivalinden Notlar?
-Öğrenci topluluğunda görevli arkadaşların samimi misafirperverliği çok hoştu. 100'den fazla kısa filmin gösterildiği festivalde yetersiz yapımlarda vardı. Bunların yanı sıra dünyaca ünlü olduğunu sandığım birkaç profesyonel yapımda yer almış. Öğrenci Kısa Filmi diye bir kategorinin varlığı söz konusuymuş. Ki bu kategorideki filmlerde "kötü film" olarak direk damga yiyormuş. Birkaç kişinin canı sıkılınca yapabileceği kısa filmlerde izledik. Emek harcanmış yapımlarda. Belgeselleri beğendim. Özellikle Erciyes Üniversitesinin yaptığı "Çöp" belgeseli favorim. Yarısından çoğunu izledim. Söyleşilerde vasattı, sunumlarda öyle. Fakat devamlı yapılması muhtemelen daha güzel işlerin çoğalmasına vesile olacaktır.

5) Simit deyince?
-Böyle fakirin baklavası gibidir o. İstanbul gelir hemen aklıma vapurdan atılan martılara... El arabasında satılan simitleri akşama doğru satılmayı bekleyen ama hala bayatlamamış simitler... İçine kaşarın, zeytinin karıştığı simitler... Çayla, ayranla özdeşleşen simitler... Simit öğünü olmalı.

6) Sanatsal faaliyetler arasında...
- Aynı ay içinde iki bageti kırmam ile hüzünlere düştüğüm bir dönem oldu. Gitar, bağlama ve def'in ayrıca da bir kadın vokalin eşliğiyle doğaçlama müziğin güzelliğini yaşadık. Sokak müziği umarım hedefimiz oldu şu sıra.

7) Dönemin sevilen dersleri?
-İletişim Tarihi dersinin rahatlığı, söyleşi havasında geçiyor sanki. Biz öğrenciler pek konuşmuyoruz ama olsun. Kurgu dersinin yaratmış olduğu heyecan hala sürüyor. Uluslararası Medya'nın her ne kadar seçmeli de olsa seçmediğim halde alıyor olmanın verdiği burukluğun çabuk atlatılmış olması. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi dersinin bir iki dönem önceden tecrübe edilmesinin verdiği güven. Temel Fotoğrafçılık dersinin tek artısı olarak makinemin olması. Kaç hafta oldu tek ders yapamadık.

8) Radyo Kara Kutu için bir şeyler...
-Programı Berkay Engin'le güzel bir şekilde ilerletiyoruz, son dönemde teknik yetersizliğimizin kurbanı olduk ama bizden kaynaklı sorun değildi. Sanıyorum yakın zamanda yeni bir jenerik ve "sosyal ses!" projesi geliyor. Dinlemede kalmaya çalışın. Artık, youtube üzerinden paylaşılacaktır kayıtlar.

9) Twitter ve Facebook sosyalitesi?
-Sosyalite ne lan? Facebook zımbırtısına ara verdim. Bunu ciddi anlamda uyguluyorum. Zaman çalmaktan başka bir halta yaramadığını bildiğimiz halde neden onca vakit harcıyoruz ki? Hep aynı şeyler dimi? Twitter'da öyle oldu sanıyorum. Uzun süre girmeyince eksikliğini hissetmiyorum. TrendTopic kısmını ne kadar gereksiz işlerle kullandığımızı görünce soğumamak elde mi?

10) Telefon çalınca...
-Nil Karaibrahimgil'in "Havuz Problemi" çalıyor. Şarkı bir garip güzel.