Mısır Sinemasından Bir Kare: Mursi


  Bu yazı Mısır’da yaşanan olaylardan kıssadan hisse mantığı ile kaleme ele alınmıştır. Kardeşim senin hiç mi işin yok diyebilirsiniz, Mısır ne alaka da diyebilirsiniz. O zaman bu yazıyı okumak için kendinizi iyice hazırlayın. Çünkü ben kıssadan hisse çıkarttım. Darısı sizlere…

  Ortada 1928’de kurulan bir örgüt mü desem yoksa teşkilat mı desem bilemedim neyse. Kimine göre siyasi örgüt kimine göre terör örgütü olarak da adlandırılıyor. Bilinen adı “Arap Baharı’nda” büyük rol oynamış ve güçlenmiştir. Böylece bu ülkeler başa kendi elemanlarını geçirmiştir. Bir tarafları ne kadar dindar gözükse de diğer tarafları o kadar para canlısıdır ki ABD ve İsrail ile sıkı fıkı ilişkisi vardır. "bana karşı gelmek dine karşı gelmektir" diyen başlarında bir kişi
var.

  Sonuç bir yıl önce bu örgüt Mursi diye bir arkadaşı Mısır’ın başına getirdi. Bir yıl boyunca sendika, medya bastırıldı. Sürekli gündeme kadınlara yönelik şiddet ve taciz ile anılır oldu Mısır. Yetmedi sadece tüm sorunlar için 100 gün isteyen Mursi devlet kadrolarını kendi yandaşları ile doldurdu. Belki de oğluna gemicik bile almıştır.

  Sonuç halk “yeter gari” dedi, ayaklandı, sokaklara indi. Çapulcu göstericiler tüm baskılara karşı sokaktan çıkmadı. Sonrasında ordu darbe yaptı. Bundan sonra halk daha fazla sokakta olmalı. Sokakları askere de bırakmamalı. Sokaklar halkın olmalı. Mursi’nin darbe ile yıkılması olayı değiştirmez eğer Mısır halkı sokağı bırakırsa bir gün bir bakmışlar adı Mursi değil ama aynı tarz bir piyon gelmiş. Bu arada Mursi taraftarları ise göstericileri darbe yapmakla suçluyor. Ama düşünemedikleri bir şey var darbeyi adamlar yapmadı adamlar sadece uğradıkları haksızlıklara karşı “ne oluyok hayırdır” dediler. O sıralar da ise Mursi taraftarları satırları alıp sokaklarda insan avlamaya kalktı “Mursi’nin askerleriyik” diyerek. Şimdi Mursi istifa diyen çapulcu arkadaşlar sokakları bırakmamalı ve yönetimi askerden de alana kadar direnmeli.

  İşte benim çıkardığım kıssadan hisse olay budur. Bilmem siz ne anladınız ya da bildiklerimi ben ne kadar anlatabildim. Ama etrafınıza iyi bakın belki “Müslüman Kardeşler” örgütü Türkiye’de de faaldir ve medyada penguen izletiyordur halka kim bilir.

                                    Penguenleri Değil Halkı Seyredin...