Sarhoş Kedi Hikayeleri - Sayfa 18


Günlerden neydi unuttum çarşamba uyumuştum, perşembe yoruldum, cuma yine güç topladım cumartesiye... (İngilizcede gün isimleri büyük harfle yazılmaya başlanır, cümle içinde dahi) Pamela dinlerken hafif enerjik ama bir o kadar da karışık duygulara bulanabilir beyniniz. "Boktan bir cumartesi" dediğinde aslında şu 7 günlük haftanın en verimli en rahat ve gösterişli günü olmaya hak kazanmış o günü yani cumartesi "pazartesi sendromu"ndan da önemlidir. Nitekim cumanın hafta içi birikmiş yorgunluğu ile pas geçilmesi cumartesi için hayatın farklı yönde akacağının habercisi olur.  Ah! cumartesi için yazılmış şarkılar... Feridun Düzağaç cumartesiyi es geçmiyor ve "Bugün burada cumartesi, ben senin saçlarını, suçlar bakışlarını, geveze susuşlarını bile özledim" diyor. Günlere iyi ki isim bulunmuş. Yoksa cumartesinin değerini asla anlayamayabilirdik. NTV Cumartesi de güzeldi. Yekta Kopan'da cumartesileri seviyor galiba.

Cumartesiden bu kadar bahsettiysek eğer "Cumartesi Annelerini" unutmak ayıp olurdu. Amaçları ve istekleri doğrultusunda her cumartesi Galatasaray Lisesinin önünde toplanan binlerce anneye destek için yazılmış bir türkü de var. Sezen Aksu söylüyor biz dinliyoruz.