Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm Filmi Eleştirisi

   Eğer siz de benim gibi Behzat Ç’nin ilk sezonunu izleyip hayran kaldı iseniz ve gelecek olan ikinci sezonu sabırsızlıkla bekliyorsanız heyecanınızı dindirmek için filme koşmuşsunuzdur. Nitekim ikinci sezonun başlamasına az kaldı, ben ise hala ilk sezonun o muhteşem sezon finalinin etkisindeyim.

   Film yazısına başlamadan önce böyle bir girizgâh yapmak istedim. Filme hangi duygular içinde gittiğimi anlatmak için. Filmimiz 2011 yapımı Emrah Serbes'in Son Hafriyat adlı romanından esinlenilerek hazırlanan Türk polisiye sinema filmidir. Behzat Ç. Bir Ankara Polisiyesi dizisinin oyuncu ve yapımcı kadrosu ile çekilmiştir. Tabi ki dizi de olmayan oyuncular da bulunmakta. Filmin yönetmenliğini dizideki gibi Serdar Akar yapmakta. Erdal Beşikçioğlu, Canan Ergüder, Fatih Artman, İnanç Konukçu, Berkan Şal, Berke Üzrek dizide de yer alan oyunculardı. Film için gelen oyunculardan Hakan Boyav, (ayrı bir parantez açmak lazım, Barda filminde çok beğendiğim bir performans göstermişti ki yine muhteşemdi )Tardu Flordun, (bu adamın oyunculuğu hep hoşuma gitmiştir özellikle de psikopat rollerini çok severim ) Rıza Kocaoğlu, (bu adamın oyunculuğunu seviyorum ) Hazal Kaya (kendisi dizinin ilk bölümün de konuk oyuncu olarak yer almıştı ) ve Cansu Dere. (benim ne alaka dediğim ve hala diyorum) Filmin İmdb puanı ise 7,3’tür.


   Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm, dizi içinde herhangi bir devamlılık taşıma derdinde değil. Çok fazla dizi ile alakalı değil. Aman efendim diziyi izlemedim filmi izlemeyeyim anlamam demeyiniz. Anlarsınız. Benim gibi diziyi seven takipçilerinden iseniz, dizisi böyle ise sinemada bizi kanırtır bu ekip gibi bir düşünce ile de izlemeyin, öyle bir şey yapmamışlar. Bir de Ercü ile Başgan yok baştan söyleyeyim. Dizinin final bölümü çok daha iyi sayılır. Filmde yakın tarihimizin karanlık yüzlerine çok güzel taşlar çok güzel göndermeler yapmışlar. Ekibi bu cesaretinden dolayı tebrik etmek lazım.

   Oyunculuk konusunda konuşmam gerekirse Erdal Beşikçioğlu, zaten dizide de çok iyi olduğu için filmi de tek başına sürüklüyor. Fatih Artman (Harun), İnanç Konukçu (Hayalet), Berkan Şal (Akbaba) bildiğiniz gibi. Tardu Flordun (Red Kit) dediğim gibi seviyorum adam rolünün hakkını vermiş. Rıza Kocaoğlu ile kel var bir tane onun ile epey güldürüyor, diziye girseler gülmekten yararlar. Ama Hakan Boyav (Süleyman) en iyisiydi diyebilirim.

   Galiba Antalya Altın Portakal Film Festivalinden de Erdal Beşikçioğlu’na ödül gelmiş. Tebrik etmek lazım adam oynuyor, hak ediyor. Bir de bir iki replik vardı ki beni benden aldı. Resim olarak bulursam yanlarda paylaşacağım. Hadi artık başlasın efsane dizinin ikinci sezonu.

                                       Tüm siname severlere iyi seyirler...



Not: İki yıl önce yazdığım bu yazıyı okuyunca biraz vay anasını dedim. O zaman ikinci sezon başlasın diye beklerken şimdi efsane dizimizin yayından kaldırılmasından dolayı başlamayacak olmasının üzüntüsünü yaşamaktayız. Bir teselli olsun diye Behzat Ç Ankara Yanıyor filmini beklemekteyim. Belki son kez amirimi, ekibi ve ercü’yü görecez, son kez “rakı koy la” denecek, son kez bomonti yudumlanacak. Akbaba’nın evinde son kez toplanılacak. Son kez Türkiye gerçeklerini suratımıza vuracaklar ve hep birlikte ağız dolusu küfürler edeceğiz. Bu dizi bu ülkeye fazla geldi bu dizi çünkü kimseye EYVALLAH demediler.